04.03.2013

Udka z kurczaka w majonezie



    Czasami jak mam lenia na gotowanie i nie chce mi się stać godzinami przy kuchence przyrządzam stary, dobry, sprawdzony przepis na udka w majonezie.


Składniki:

  • 4 udka z kurczaka 
  • 3 ząbki czosnku 
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1 łyżeczka rozmarynu 
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki 
  • 1/2 łyżeczki pieprzu 
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżka keczupu 
  • 1 łyżka bułki tartej 

     Do miseczki wsypać przyprawy, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i wymieszać. Udka natrzeć mieszanką przypraw. Pozostawić pod przykryciem na godzinę w lodówce.
     Blaszkę wysmarować tłuszczem, włożyć udka. Majonez wymieszać z keczupem, posmarować mięso i posypać bułka tartą. Przykryć folią i wstawić na godzinę do piekarnika nagrzanego do 200*C. Po upływie godziny zdjąć folię i piec jeszcze 10 minut.




4 komentarze:

  1. Przepis faktycznie, stary, sprawdzony i baaardzo smakowity. Dodałaś moje ulubione zioła i przyprawy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie! Taki przepis na kurczaka praktykuje m.in. moja teściowa. Do najzdrowszych pewnie nie należy, ale co z tego... ;-))

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie chrupie skórka takim kurczakom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie wygląda, nigdy nie robiłam z taką glazurą, na pewno wypróbuję przepis ! :)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...