Przejdź do głównej zawartości

Ciasto z płatkami owsianymi i jogurtem naturalnym






      Jedno z fajniejszych ciast jakie udało mi się upiec. Kruchy, lekko rozpadający się spód wykonany z płatków owsianych i kakao. A masa to połączenie białek, jogurtu i wiórków kokosowych. Szybkie w przygotowaniu, boskie w smaku a do tego niewielka ilość kalorii. Warte grzechu, polecam :D




Składniki: 

Masa z płatków:
  • 2 szklanki płatków owsianych 
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego 
  • 3 łyżki kakao 
  • 1/2 szklanki oleju 
  • 3 żółtka 
  • szczypta soli 

Masa jogurtowa:
  • 3 białka 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 400 ml jogurtu naturalnego 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 150 g wiórków kokosowych 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 


Foremka: 26x21 cm, wyłożona pergaminem



        Masa z płatków: wszystkie składniki dokładnie mieszamy.
Masa jogurtowa: Ubijamy białka na sztywno, cały czas ubijając wsypujemy pomalutku, partiami cukier i ubijamy do momentu jego rozpuszczenia. Masa powinna być sztywna, lśniąca a pod palcami nie możemy wyczuwać grudek. Do białek dodajemy mąkę i miksujemy około 2 minuty. Cienkim strumykiem wlewamy jogurt a gdy masa ładnie się połączy wyłączamy mikser i delikatnie mieszając dodajemy wiórki i proszek. Na spód blaszki wsypujemy około 70% płatków owsianych i mocno dociskamy. Przekładamy masę jogurtową a wierzch posypujemy pozostałymi płatkami. Pieczemy 30 minut w 180*C.






Komentarze

  1. Uwielbiam jak płatki owsiane po zapieczeniu tak cudownie chrupią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Czy można użyć oleju kokosowego? Jesli tak to ile bo jest gesty :-) oraz jaki cukier do białek?

      Usuń
    2. Hej, olej kokosowy zawsze możesz rozpuścić :D Teraz jest tak ciepło że olej kokosowy sam się rozpuszcza ;D Do białek możesz użyć cukru białego albo drobny brązowy.

      Usuń
    3. mozesz zetrzec buraka-super swiezy cukierek

      Usuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie. Niby znane składniki a ciasto ciekawe;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. a zamiast oleju jakiś inny tłuszcz? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis, na pewno wypróbuję!! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, na pewno wypróbuję!! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie prezentuje się to ciasto! Uwielbiam wszystko co z płatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis na pewno warty wypróbowania! Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba to ciacho, tylko skrobia ziemniaczana. I część owsiana i ta jogurtowa, super pomysł :) Bardzo jestem ciekawa smaku takiego jogurtowca :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi sie przepis;) zapisuje:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta chrupiąca góra musi być przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award, szczegóły na moim blogu: http://mammadeli.wordpress.com/2014/03/03/nominacje-do-liebster-blog-award/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne i do tego z jogurtem :) a ja ostatnio wzięłam na warsztat Twoją tartę kokosową! Wyszła super!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachęciłaś mnie tą masą jogurtową, na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. zachwyciłaś mnie nim! :)
    Wygląda booosko!

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie zawsze pyszne ciasta :) wygląda pysznie i po składnikach widać że jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciacho odchudzające. Płatki i jogurt. Bomba.

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi się zarówno masa jogurtowa jak i zastąpienie mąki płatkami owsianymi:) muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda jak zawsze cudnie, ale było dla mnie niezłym zaskoczeniem, bo byłam przekonana,że to sernik! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czyli coś dla mnie! Zapisuję :)!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy przepis - koniecznie muszę zrobić takie ciasto w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kto by pomyślał, takie proste połączenie i pewnie wyszło cudownie smakowo :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja obsesja na punkcie płatków owsianych każe mi wypróbować ten przepis :)
    Zapraszam do mnie http://chocofields.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. zrobiłam, rewelacja naprawde. Dla kogoś kto lubi płatki owsiane, wiórki i kakao to deser pierwsza klasa. Kłaniam się w pas i dziękuje :)

    ziemianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :D

      Usuń
    2. Ciasto przepyszne,dziękuje .Pozdrawiam ...

      Usuń
  24. zrobiłam . ucieszyłam sie na mase jogurtową a tymczasem jest to masa "sam kokos " .. :( szkoda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, zawsze możesz zmniejszyć ilość wiórków albo całkowicie z nich zrezygnować.

      Usuń
    2. Witam,wlasnie wcinam pyszne ciacho! Zle przeczytalam ,i dalam za duza blache ,ciasta starczylo tylko na spod.Ale sobie jakos poradzilam. Spod wylepilam ciastem,posypalam swiezymi malinami,na to dalam mase ,do ktorej dalam tez wanilie.Wiorki wymieszalam z platkami owsianymi,i przesmazylam na oleju na zloty kolor .tym posypalam wierzch (nie wiem jakie proporcje ,robilam to na oko).Do wszystkiego uzylam oleju kokosowego.Maliny super przelamaly slodycz,pycha. Dzieki za super przepis. Jutro u nas Dzien Matki ,corka zaprosila mnie na obiad , pojawie sie z pysznym deserkiem :) Pozdrawiam.

      Usuń
  25. A czy zamiast cukru trzcinowego można dać zwykły? W tej samej proporcji? :)

    OdpowiedzUsuń
  26. pyszne, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. a czy ze śmietaną 30% zamiast jogurtu też wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli śmietana jest tak gęsta jak jogurt to możesz spróbować zrobić, ale na 100% nie gwarantuje, że wyjdzie.

      Usuń
  28. pycha! wszystkim smakowało :) dzięki za ten prosty przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Czym można zastąpić płatki owsiane ? :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Czym mozna zastąpic wiórki kokosowe ? Proszę o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz możesz zrobić bez wiórków albo możesz użyć siekanych migdałów bez skórki.

      Usuń
  31. O losie, to ciacho jest po prostu genialne. Cała rodzina włącznie z rocznym synkiem wcinamy to ciacho jak szaleni. Uwielbiam gotować i szamać i już dawno nie spotkałam tak fajnego przepisu. Będę obserwować bloga w oczekiwaniu na kolejne inspiracje kuchenne.

    Moje modyfikacje to podwójna ilość wszystkich składników to konieczne, żeby ciacho starczyło na więcej niż jeden dzień.

    OdpowiedzUsuń
  32. o matko! rewelacja! wygląda genialnie! na bank wypróbuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Oj dobre!!:) ale przesłodziłam.... następnym razem dam mniej cukru, bo dawałam trochę na oko ;D a wtedy będzie bardziej dietetyczne! Nie dokładałąm wiórków bo nie lubię, ale zastanawiam się co można by dodać zamiast nich...hmm...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak ciacho jest pyszne :D Zamiast wiórków możesz dodać siekane migdały.

      Usuń
  34. Ciasto jest przepyszne, obłędne wręcz :) od teraz moje ulubione

    OdpowiedzUsuń
  35. A moje opadło. Rosło ładnie w piekarniku a potem bach. Tak powinno być czy gdzieś popełniłam błąd? Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ale szkoda :{ Może za słabo ubiłaś białka ?

      Usuń
    2. Niby na sztywno bylo :) a mozna wyjąć je od razu z piekarnika czy lepiej studzić powoli? Mimo wszystko jest smaczne :) dzięki za odpowiedź.

      Usuń
    3. Ja, wyjęłam od razu z piekarnika. Nie mam pojęcia co mogło być przyczyną opadnięcia ciasta?
      Pozdrawiam :D

      Usuń
  36. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  37. Banalne w wykonaniu, a do tego pyszne!!! no i na pewno nie ma za dużo kcal... Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Pyszne ! własnie wcinam mniam ! dodałam jeszcze trochę migdałów -Pyszności LD

    OdpowiedzUsuń
  39. olej można spokojnie zastąpić zalanym wrzątkiem mielonym siemieniem lnianym - 0 innego smaku, 98% tekstury oleju!!

    OdpowiedzUsuń
  40. A ile tego siemienia??? :-) Dobry pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  41. I czy sam płyn z tego siemienia czy całość?

    OdpowiedzUsuń
  42. Owies ze względu na swoje właściwości prozdrowotne jest bardzo pożądany w diecie. Usuwa cholesterol z przewodu pokarmowego i naczyń krwionośnych oraz wzmacnia mięsień sercowy. Stosuje się go w przypadku dyzenterii, cukrzycy, zapalenia wątroby, wycieńczenia nerwowego, niestrawności lub opuchlizny. Jest doskonałym źródłem krzemu i dzięki temu wspiera regenerację układu kostnego. Wywar z owsa działa wewnętrznie jako środek bakteriobójczy, zapobiegając chorobom zakaźnym.
    Warto dodać, że płatki owsiane są prawie tak samo pożywne jak samo ziarno owsa.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Ile kalorii ma kawałek po podziale na 12 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po podziale na 12 części 1 kawałek wyniesie ok 350 kcal, z białym cukrem wyjdzie więcej

      Usuń
  44. Masa z płatków owsianych wyszła bardzo gęsta i zbijała się w kulki. Nie dało jej się rozprowadzić na masie jogurtowej. Co zrobiłam nie tak? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jesteś w stanie rozsmarować płatków na masie jogurtowej dlatego napisałam posypujemy.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. :)
      Dopiero zaczynam swoją przygodę z pieczeniem ciast. Chciałam przedobrzyć i starałam się rozprowadzić tą masę łyżką, czego skutkiem było wbijanie się cząstek masy do masy jogurtowej i ciasto nie wygląda tak efektownie jak na Twoim zdjęciu. Ale w smaku jest naprawdę pycha. :)

      Usuń
    3. Jeśli masa jest rzadka albo delikatna nie jesteś w stanie na niej niczego rozsmarować. Tak jak piszesz wszystko wchodziło do środka zamiast się rozprowadzić. Ja, piekę od 15 lat i cały czas coś knocę :D Cieszę się ze ciacho smakowało :D Pozdrawiam świątecznie :D

      Usuń
    4. To znowu ja. :D W ciągu ostatniego roku robiłam to ciasto kilka razy i za każdym razem wyszło pyszne! To taki mój przepis na "szybkie i tanie ciasto", bo składniki zawsze mam w domu i nie muszę na zakupy nawet iść. :)

      Usuń
    5. Zdecydowanie ciasto jest szybkie i bezproblemowe :D Bardzo się cieszę że ci posmakowało :D

      Usuń
  45. Ciasto jest rewelacyjne, ja dòł posmarowałam dodatkowo powidłami I wyłożyłam Kawakami ananasa z puszki. Dzięki za super przepis. Dag

    OdpowiedzUsuń
  46. Zawsze robię ciasta z własnej wyobraźni, nie korzystając z przepisów lub jedynie się nimi inspirując, ale gdy wpadłam na ten przepis tak mnie zaciekawił, że od razu powędrował do zakładek z myślą "no przecież to ciasto muszę wypróbować kropka w kropkę" i dzisiaj tego dokonałam... zrobiłam z podwójnej porcji, wszystkich powaliło na kolana, zniknęło już pół blaszki, CIASTO POEZJA!!! bardzo dziękuję za taki zaskakujący przepis, pozdrawiam, Bunia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radość w sercu :D Bardzo się cieszę, że ciasto tak bardzo smakuje :D Pozdrawiam serdecznie, Ola

      Usuń
  47. Robiłam te ciasto wczoraj. jest po prostu przepyszne :) Dzisiaj znów robię :) Niebo w gębie :D szkoda że nie waidomo ile ma to kalorii.

    OdpowiedzUsuń
  48. a to kakao to trzeba posypać po płatkach owsianych czy jak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj dopiero trafiłam na ten przepis i już się piecze.
      Dam Ci znać jak smakuje.

      Usuń
  49. Rano zrobiłam.a teraz piekę drugie, bo tak wszystkim smakowało ;-)łatwy i szybki przepis.Polecam i dodaję do ulubionych.Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :D Chętnie bym się wprosiła na kawałek :D Pozdrawiam

      Usuń
  50. Robiłam, jest pyszne w smaku! Ale wyszło strasznie niskie :( Co zrobiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie za słabo ubiłaś białka.

      Usuń
    2. Ok, następnym razem postaram się lepiej przyłożyć do białek;)
      Ale ciasto świetne! Wszystkim smakuje! Dzięki! :D

      Usuń
  51. dzisiaj zamierzam zrobić:) bo wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Ciasto pyszne, ale tak naprawde mało dietetycze :) całe ciasto ma ok 3800 kcal, wiec kawałek w granicach 200 kcal :) Życzę smacznego wszystkim łasuchom

    OdpowiedzUsuń
  53. Łatwe i przepyszne!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  54. Robiłam zgodnie z przepisem,.. cóż :( olej pływa w kawałkach ciasta, płatki są twarde i wlały się do masy jogurtowej (masa nie była sztywna tylko troszke gestrza niz nalesnikowa)... wogole rozbadzgalo sie no nie wiem czy to teraz wyciagac chyba potrzymam 10 minut dluzej bo ciapka i nie wiem czy to bedzie jadalne... :(

    OdpowiedzUsuń
  55. Szukając ciasta do pracy, trafiłam na to cudo i jutro będę testować. Poczytałam jeszcze komentarze i już mam pomysł na urozmaicenie :)
    Podoba mi się że nie potrzeba dużo składników a te co są to samo zdrowie więc i ciasto nie będzie tak na sumieniu leżeć, że tuczące bo zdrowe :p
    Dziękuje za pyszną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj upiekłam to ciasto z modyfikacją w formie dżemu z czarnej porzeczki rozsmarowanego na spodzie z płatków. Ciasto zniknął w jednej chwili i wszyscy chcieli przepis :)
      Na pewno przepis zostaje w moim przepiśniku i tak zastanawiam się nad kolejnym urozmaiceniem - dodaniem orzechów i pokruszonych herbatników do masy z płatkami żeby była bardziej chrupiąca :)
      Bardzo dziękuję :)

      Usuń
    2. Rewelacja, bardzo się cieszę! I oto chodzi kombinuj, kombinuj :D

      Usuń
    3. Czy zamiast jogurtu można dodać serek Bieluch?? Nie znoszę jogurtu w żadnej postaci, a ciasto takie smakowite ...

      Usuń
    4. Nie mogę ci dać 100% pewności że masa wyjdzie. Musisz sama przetestować :D Serek bieluch jest gęsty a jogurt jest rzadki.

      Usuń
    5. dzięki, spróbuję więc z Bileuchem przy najbliższej okazji. Zobaczymy :)

      Usuń
  56. Witam, serdecznie moje pierwsze pytanie to jaka powinna być szklanka o poj. 200ml czy 250ml???
    Czy masa jogurtowa wychodzi rzadka czy gęsta???
    Czy ciasto z płatkó powinno być sypie czy raczej mokro-gęstawe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, szklana o pojemności 250 ml, masa wychodzi gęsta a ciasto powinno być mokre :D

      Usuń
  57. Wyszło mi mokre i dość gęste to ciasto,ale też nie trzymające się w całości.
    Ale po upieczeniu i ostudzeniu, kroje je, góra ok, środek czyli masa też fajna, ale spód mokry...dlaczego???czy tak powinno być??? idealnie odmierzone proporcje, piekłam nawet 35 minut, i ten spód się rozłazi:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spód może być mokry od masy jogurtowej. Tym się nie przejmuj to nie jest ciasto ucierane. W tym cieście najważniejsze jest żeby wyszła masa jogurtowa, żeby pozostała puszysta i wysoka :D Góra i dół to tylko dodatek :D

      Usuń
  58. a może 35 minut w tem. 180 stopni to za mało???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy :D chyba że masz stary, szwankujący piekarnik to tu już musisz na wyczucie :D

      Usuń
  59. Masa jogurtowa ok, ale co z tego, jak spód się rozsypuje i nie idzie tego ciasta ukroić???masa nie trzyma się ze spodem, uważam że coś jest nie tak, a czy można tą masę upiec na innym czekoladowym spodzie???Mam wrażenie jakby płatki owsiane od spodu pozostały surowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz ochotę możesz skorzystać z innych przepisów na ciasta. Na blogu znajdziesz ciasto marchewkowe, gryczane, czekoladowe, biszkopt :D Jeśli coś ci nie pasuje w przepisie tym czy innym to kombinuj, zmieniaj dopasuj go do siebie i własnych upodobań :D Przepis to jest tylko wzór reszta zależy od ciebie :D

      Usuń
  60. Piekarnik mam ok, piecze jak ta lala:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Dwa razy ubijałam pianę i jak zaczęłam dodawać jogurt to piana robiła się wodnista i nic z tego.... szkoda czasu i produktów, a zapowiadało się pysznie...

    OdpowiedzUsuń
  62. Mam pytanie czy Koniecznie trzeba dodac cukier trzcinowy czy moze byc inny a jesli tak to czy w takiej samej proporcji I czy na duza blache rozumiem ze nalezy podwoic skladniki. Dziekuje za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, możesz użyć cukru białego w takiej samej proporcji. Tak, na dużą blaszkę musisz podwoić składniki.

      Usuń
  63. Jakiego rodzaju płatków należy użyć w tym przepisie (górskich czy raczej ekspresowych)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam je wczoraj i rozeszło się błyskawicznie:-) wszyscy zachwalali
      dodałam troszkę więcej płatków owsianych, trochę mniej wiórków kokosowych i mniej cukru (zwykłego białego), bo nie lubię jak ciasto jest zbyt słodkie
      użyłam jogurtu greckiego, bo jest gęstszy i masa wyszła super (a bardzo obawiałam się, czy to się upiecze)
      w następnej wersji na pewno zrobię jak sugerował już ktoś wcześniej z dżemem porzeczkowym i orzechami
      aż mi ślinka cieknie
      Dzięki za ten super przepis:-)

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę :D Zachęcam również do skorzystania z innych przepisów :D

      Usuń
  64. Ten jogurt to ma być taki zwykły, typu Zott czy w jakimś specjalnym kubełku ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykły naturalny albo jogurt typu greckiego. Ja używam Jana albo grecki Bakomy.

      Usuń
  65. ciasto wyszło genialne!! :)
    podbiło serce wszystkich domowników, a gdy zdradziłam skład teściowej to zaniemówiła :)
    dla mnie najlepsze w tym wszystkim są płatki owsiane z czekoladą <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest pyszne, bardzo się cieszę że smakowało domownikom :D A zadowolona teściowa to duży sukces :D

      Usuń
  66. Ciasto pieknoe wyroslo a potem nieco opadlo,troche jak sernik.Czy mozna je upiec w tzw.kąpieli wodnej?Dodam ze uzywam piekarnika gazowego.Dziekuje i pozdrawiam! Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sory że tak późno pisze, ale twoja wiadomość trafiła do spamu. Odradzała bym pieczenie w kąpieli wodnej. Proponuje dłuższe ubijanie piany i delikatne dodawanie pozostałych składników. Najlepiej z boku miski. Piana wtedy nie siądzie.

      Usuń
  67. Jakie powinno byc w srodku?U mnie wyszlo takie troche gumowe,moze przez to ze opadlo jak sernik:-( Prosze o pomoc..Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku musisz ubić białka na sztywno, potem po łyżce dodawać cukier nie można od razu wsypać wszystkiego. Po ubiciu masa musi być sztywna i lśniąca jak na bezę. Pod palcami nie możesz wyczuwać grudek cukru. Dopiero potem pomału dodawaj jogurt. Nie dodawaj od razu wszystkiego bo masa siądzie. Na koniec delikatnie wmieszaj wiórki.
      Mam nadzieje że trochę pomogłam :D Będzie dobrze :D

      Usuń
  68. Łał! świetne! Bardzo jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  69. robiłam dzisiaj po raz pierwszy.. i na pewno nie ostatni. Pyszne!! Świetny przepis, łatwe wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  70. Wyszło rewelacyjne!! Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Ile mniej więcej wychodzi porcji ?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy na jak duże kawałki pokroisz. Około 12 na pewno.

      Usuń
  72. Pyszne ciasto :) Przepis godny polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Czy masza po upieczeniu powinna byc puszysta i lekka? Bo mi wyszla troche za sucha:(

    OdpowiedzUsuń
  74. Czy masa powinna byc puszysta i lekka po upieczeniu? Bo mi wyszla troche sucha i chyba za dlugo o pare minut w piekarniku. Ale ciasto na plus :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa po upieczeniu powinna mieć konsystencje pianki.

      Usuń
  75. Zrobilam podwojna porcje tego ciasta z lekkimi modyfikacjami z powodu brakow w spizarni ;) dalam 2,5 szkl platkow owsianych oraz 1,5 szkl otrebow pszennych, nie dawalam kokosu a na wierzch bialej masy ulozylam pokrojone brzoskwinie. Wyszlo przepysznie choc w masie jogurtowej czuc malo jogurtu i zastanawiam sie czy nie dodac czegos jeszcze nastepnym razem. Generalnie przepis zapisuje :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Czy cukier można zastąpić ksylitolem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie bo jeszcze nigdy nie używałam ksylitolu. Jeśli uważasz że po dodaniu ksylitolu białka zrobią się bardzo sztywne to użyj.

      Usuń
    2. Robiłam z ksylitolem juz kilka razy, wychodzi świetnie. Obniża znacznie wartość kaloryczna. Super przepis dla cukrzyków (z ksylitolem)
      Kasia

      Usuń
  77. TO JEST POROSTU GENIALNY PRZEPIS, SZYBKI, ŁATWY I PYSZNY !!

    OdpowiedzUsuń
  78. To ciasto wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  79. Ciasto PRZEPYSZNE!!!!! - BAJECZKA !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :D O jak się cieszę :D

      Usuń
    2. a pod jakim wzgledem??Cienkie ,sypie sie i zadna rewelacja wwwww smaku dodam ze ja pieke bardzo duzo i moze dlatego dl amnie to takie nic

      Usuń
    3. To że tobie nie smakuje, to nie znaczy że innym ma nie smakować.

      Usuń
    4. Zgadza sie wiem ze ludzie maja rozne gusta , ale u mnie 5 osob z mojej rodziny ktore testuja zawsze to co upieke powiedzialo to samo. Z drugiej strony mozna sie chyba wypowiedzieć z tej sprawie

      Usuń
  80. witam wszystkich zachwyconych,pieke bardzo duzo z internetu i to ciAST PRZEKŁADANYCH zwabiona wygladem i opiniami upiekłam ,ale było to pierwszy i ostatni raz. Moze komus to smakuje ale dla mnie zadna rewelacja . Ciasto cienkie ,sypie się w smaku dobre ale nawet dla gosci sie nie nadaje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może czegoś zapomniałaś dodać? Albo fantazja Cię poniosła i z czymś przesadziłaś? U mnie NIC się nie sypało...

      Usuń
  81. Najlepszy przepis, jaki do tej pory robiłem! Genialne ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  82. Witam, ciasto przepyszne, syn nie mógł wytrzymać i próbował jeszcze lekko ciepłe. Po nocy zostało już tylko połowę:) Jednak mi nie wyszedł spód, kruszy się, nie trzymał się, może lepiej zmiksować lekko płatki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak bardzo się cieszę :) Super! Co do spodu to ciasto tak ma ono lekko będzie się sypać. Możesz spróbować zmiksować płatki ale gwarancji ci nie dam.Jeśli zdecydujesz się zmiksować płatki to daj nam znać jak wyszło :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  83. Dziś zrobiłam z dziećmi. Przed chwilą była degustacja jeszcze ciepłego- bardzo dobre. Daliśmy 100g wiórek i trochę posypaliśmy na wierzchu dodatkowo.

    OdpowiedzUsuń
  84. witam.Jestem ciekawa efektu. Jakos zawsze boje sie robić czegoś czego jeszcze nie probowałam wczesniej, ale ciasto jest własnie w piekarniku,była to szybka inspiracja ponieważ wszystkie składniki miałam w domu a przez przypadek natknęłam sie na przepis, Przez szybke piekarnika wygląda smakowicie. a ja też dałam tylko 100g kokosu,tyle miałam i płatki miksowałam. Pozdrawiam dzieki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  85. Robiłam je już raz z dziećmi jest bardzo dobre. Dziś robię drugi raz . polecam

    OdpowiedzUsuń
  86. Robiłam dzisiaj pierwszy raz i na pewno nie ostatni! Wysmienite w smaku, proste w wykonaniu, No i kalorii mało - super!
    Dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  87. Przepyszne a zapach po całym domu się rozpłynął......będzie pieczone nie raz😋

    OdpowiedzUsuń
  88. Pyszne 😊 jak bounty. Tylko następnym razem odejmę ilość cukru 😉

    OdpowiedzUsuń
  89. Czy zamiast jogurty naturalnego, można dodać jogurt sojowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz mi ale nigdy nie jadłam jogurtu sojowego i nie wiem jak on się zachowa podczas pieczenia. Jak zaryzykujesz to daj nam wszystkim znać jak wyszło :)

      Usuń
  90. Właśnie wypróbowałam,palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  91. Właśnie zrobiłam i pół zjadłam jeszcze jak był ciepły.PYSZNY 😋😋

    OdpowiedzUsuń
  92. Witam, za dużo komentarzy, więc zadaje pytanie. Skąd wiadomo, że ciasto się upiekło? Można zrobić test suchego patyczka? Pozdrawiam Bogusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Bogusiu, to nie jest ciasto ucierane test patyczkiem nie ma sensu. To ciasto, które nie rośnie i 30 minut żeby się upiekło wystarczy. Ważne żeby nie przypalić wierzchu.

      Usuń
  93. Ciasto jest pyszne! <3
    Z tym że dodałam ok. 100g wiórek i trochę mniej cukru zarówno do masy jak i do spodu.

    OdpowiedzUsuń
  94. Wygląda obłędnie! Nie posiadam niestety blachy o takich wymiarach. Czy w keksowce lub tortownicy (mam dwie o średnicy 22 cm i 26 cm) mogę spróbować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W keksówce nie polecam będzie problem z wyjęciem. Raczej tortownica.

      Usuń
  95. Bardzo dobre ciasto. Cała Rodzinka była zachwycona smakiem tego smakołyku i cała blaszka znikła w mgnieniu oka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  96. Pychota :-) Polecam;-)

    OdpowiedzUsuń
  97. Witam.Mam pytanie czy jogurt można zastąpić śmietaną 12.

    OdpowiedzUsuń
  98. Ciacho super 👍tylko mi się spód od blaszki nie bardzo chce odkleić - posmarowałam margaryną i podsypałam bułką tartą - a co Pani radzi? Bo w przepisie nic nie ma na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  99. Aaaaa teraz doczytałam....wyłożona pergaminem... I wszystko jasne. To był mój pierwszy raz z tym ciastem, ale nie ostatni. Pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  100. Czy cukier można zastąpić ksylitolem?

    OdpowiedzUsuń
  101. Witam, jaki jogurt polecasz? Czy ma to być płynny czy lepiej grecki?

    OdpowiedzUsuń
  102. Zaciekawił mnie ten przepis. Jutro będę piekła, bo nie mam dziś wszystkich składników.

    OdpowiedzUsuń
  103. A czy można użyć jogurtu kokosowego?

    OdpowiedzUsuń
  104. Ciasto wyszło super ale może do masy owsianej można by było dodać pół szklanki mleka ? Krem jogurtowy przepyszny dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  105. Na przepis natknelam sie przypadkowo, kilka lat temu. Pieke czesto z roznymi modyfikacjami (plus brzoskwinie, dzem, rodzynki, goja, cukier puder, minus cukier,minus wiorki). Wychodzi zawsze super i jest naprawde pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Popularne posty z tego bloga

Nalewka świąteczna

                 Święta tuż, tuż. Prezenty spakowane, pierniczki upieczone, menu świąteczne zaplanowane, bigos niedługo będzie się robił, fryzjer odwiedzony a ubieranie choinki zostawię moim chłopakom. Fajnym uwieńczeniem tych wszystkich przygotowań może być kieliszek bardzo smacznej nalewki z pomarańczami, cynamonem, wanilią i goździkami. Nalewka może też stanowić bardzo fajny prezent. Do świąt zostało jeszcze kilka dni więc zachęcam do przygotowania nalewki świątecznej.  Pozdrawiam Ola. Składniki: 6 pomarańczy  200 g cukru  1 laska wanilii 1 kora cynamonu  4 goździki 250-300 ml wódki  300 ml wody               Pomarańcze umyć, sparzyć wrzątkiem, zetrzeć skórkę (bez białej części) i wycisnąć sok. Do garnka wlać sok, wodę, dodać skórkę, cukier, przełamaną korę cynamonu, laskę wanilii i goździki. Doprowadzić do wrzenia i gotować 10 minut. Zdjąć z ognia. Do soku wlać wódkę. Ilość wódki zależy od nas, jeśli lubimy mocniejsze smaki dodajmy 300 ml jeśli lubimy słabsze do

Gozleme ze szpinakiem i fetą

      Gozleme to bardzo popularne tureckie chlebki. Na rozwałkowane ciasto nakłada się ulubione nadzienie mięsne albo warzywne następnie podsmaża się je na patelni.Bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Przypomina trochę taką zamkniętą pizzę. Mi, najlepiej smakuje wersja ze szpinakiem podana z sosem czosnkowym. Składniki: 350 g mąki chlebowej  1 łyżeczka soli  1 łyżeczka cukru  220 ml letniej wody  4 g drożdży suszonych albo 20 g świeżych   Nadzienie: 300 g świeżego szpinaku  2 ząbki czosnku  około 50-80 g sera fata  sól, pieprz  łyżka masła i oleju do smażenia           Nadzienie: Opłucz szpinak i usuń grube łodyżki. Podsmaż na maśle i oleju. Dodaj drobno pokrojony czosnek, dopraw pieprzem z solą nie przesadzaj bo feta jest słona. Przestudź.         Wszystkie składniki ciasta (przy użyciu suszonych drożdży) włóż do miski, wymieszaj drewnianą łyżką a następnie zagnieć. Ciasto powinno delikatnie przyklejać się do rąk, nie powinno być twarde. Jeśli używasz