01.03.2014

Ciasto z płatkami owsianymi i jogurtem naturalnym






      Jedno z fajniejszych ciast jakie udało mi się upiec. Kruchy, lekko rozpadający się spód wykonany z płatków owsianych i kakao. A masa to połączenie białek, jogurtu i wiórków kokosowych. Szybkie w przygotowaniu, boskie w smaku a do tego niewielka ilość kalorii. Warte grzechu, polecam :D




Składniki: 

  • 2 szklanki płatków owsianych 
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego 
  • 3 łyżki kakao 
  • 1/2 szklanki oleju 
  • 3 żółtka 
  • szczypta soli 

Nadzienie:
  • 3 białka 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 400 ml jogurtu naturalnego 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 150 g wiórków kokosowych 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 


Foremka: 26x21 cm, wyłożona pergaminem



         Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Nadzienie: Ubijamy białka, cały czas ubijając wsypujemy cukier i ubijamy do momentu jego rozpuszczenia. Do białek dodajemy mąkę i miksujemy około 2 minuty. Cienkim strumykiem wlewamy jogurt a gdy masa ładnie się połączy wyłączamy mikser i delikatnie mieszając dodajemy wiórki i proszek. Na spód blaszki wsypujemy około 70% płatków owsianych i mocno dociskamy. Przekładamy nadzienie i posypójemy pozostałymi płatkami. Pieczemy 30 minut w 180*C.






62 komentarze:

  1. Uwielbiam jak płatki owsiane po zapieczeniu tak cudownie chrupią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie. Niby znane składniki a ciasto ciekawe;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. a zamiast oleju jakiś inny tłuszcz? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis, na pewno wypróbuję!! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, na pewno wypróbuję!! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie prezentuje się to ciasto! Uwielbiam wszystko co z płatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis na pewno warty wypróbowania! Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba to ciacho, tylko skrobia ziemniaczana. I część owsiana i ta jogurtowa, super pomysł :) Bardzo jestem ciekawa smaku takiego jogurtowca :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi sie przepis;) zapisuje:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta chrupiąca góra musi być przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award, szczegóły na moim blogu: http://mammadeli.wordpress.com/2014/03/03/nominacje-do-liebster-blog-award/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne i do tego z jogurtem :) a ja ostatnio wzięłam na warsztat Twoją tartę kokosową! Wyszła super!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachęciłaś mnie tą masą jogurtową, na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. zachwyciłaś mnie nim! :)
    Wygląda booosko!

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie zawsze pyszne ciasta :) wygląda pysznie i po składnikach widać że jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciacho odchudzające. Płatki i jogurt. Bomba.

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi się zarówno masa jogurtowa jak i zastąpienie mąki płatkami owsianymi:) muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda jak zawsze cudnie, ale było dla mnie niezłym zaskoczeniem, bo byłam przekonana,że to sernik! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale super ciasto! No rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  20. Czyli coś dla mnie! Zapisuję :)!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy przepis - koniecznie muszę zrobić takie ciasto w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kto by pomyślał, takie proste połączenie i pewnie wyszło cudownie smakowo :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja obsesja na punkcie płatków owsianych każe mi wypróbować ten przepis :)
    Zapraszam do mnie http://chocofields.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. zrobiłam, rewelacja naprawde. Dla kogoś kto lubi płatki owsiane, wiórki i kakao to deser pierwsza klasa. Kłaniam się w pas i dziękuje :)

    ziemianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :D

      Usuń
  25. zrobiłam . ucieszyłam sie na mase jogurtową a tymczasem jest to masa "sam kokos " .. :( szkoda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, zawsze możesz zmniejszyć ilość wiórków albo całkowicie z nich zrezygnować.

      Usuń
    2. Witam,wlasnie wcinam pyszne ciacho! Zle przeczytalam ,i dalam za duza blache ,ciasta starczylo tylko na spod.Ale sobie jakos poradzilam. Spod wylepilam ciastem,posypalam swiezymi malinami,na to dalam mase ,do ktorej dalam tez wanilie.Wiorki wymieszalam z platkami owsianymi,i przesmazylam na oleju na zloty kolor .tym posypalam wierzch (nie wiem jakie proporcje ,robilam to na oko).Do wszystkiego uzylam oleju kokosowego.Maliny super przelamaly slodycz,pycha. Dzieki za super przepis. Jutro u nas Dzien Matki ,corka zaprosila mnie na obiad , pojawie sie z pysznym deserkiem :) Pozdrawiam.

      Usuń
  26. A czy zamiast cukru trzcinowego można dać zwykły? W tej samej proporcji? :)

    OdpowiedzUsuń
  27. pyszne, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. a czy ze śmietaną 30% zamiast jogurtu też wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli śmietana jest tak gęsta jak jogurt to możesz spróbować zrobić, ale na 100% nie gwarantuje, że wyjdzie.

      Usuń
  29. pycha! wszystkim smakowało :) dzięki za ten prosty przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Czym można zastąpić płatki owsiane ? :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Czym mozna zastąpic wiórki kokosowe ? Proszę o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz możesz zrobić bez wiórków albo możesz użyć siekanych migdałów bez skórki.

      Usuń
  32. O losie, to ciacho jest po prostu genialne. Cała rodzina włącznie z rocznym synkiem wcinamy to ciacho jak szaleni. Uwielbiam gotować i szamać i już dawno nie spotkałam tak fajnego przepisu. Będę obserwować bloga w oczekiwaniu na kolejne inspiracje kuchenne.

    Moje modyfikacje to podwójna ilość wszystkich składników to konieczne, żeby ciacho starczyło na więcej niż jeden dzień.

    OdpowiedzUsuń
  33. o matko! rewelacja! wygląda genialnie! na bank wypróbuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Oj dobre!!:) ale przesłodziłam.... następnym razem dam mniej cukru, bo dawałam trochę na oko ;D a wtedy będzie bardziej dietetyczne! Nie dokładałąm wiórków bo nie lubię, ale zastanawiam się co można by dodać zamiast nich...hmm...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak ciacho jest pyszne :D Zamiast wiórków możesz dodać siekane migdały.

      Usuń
  35. Ciasto jest przepyszne, obłędne wręcz :) od teraz moje ulubione

    OdpowiedzUsuń
  36. A moje opadło. Rosło ładnie w piekarniku a potem bach. Tak powinno być czy gdzieś popełniłam błąd? Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ale szkoda :{ Może za słabo ubiłaś białka ?

      Usuń
    2. Niby na sztywno bylo :) a mozna wyjąć je od razu z piekarnika czy lepiej studzić powoli? Mimo wszystko jest smaczne :) dzięki za odpowiedź.

      Usuń
    3. Ja, wyjęłam od razu z piekarnika. Nie mam pojęcia co mogło być przyczyną opadnięcia ciasta?
      Pozdrawiam :D

      Usuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  38. Banalne w wykonaniu, a do tego pyszne!!! no i na pewno nie ma za dużo kcal... Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Pyszne ! własnie wcinam mniam ! dodałam jeszcze trochę migdałów -Pyszności LD

    OdpowiedzUsuń
  40. olej można spokojnie zastąpić zalanym wrzątkiem mielonym siemieniem lnianym - 0 innego smaku, 98% tekstury oleju!!

    OdpowiedzUsuń
  41. A ile tego siemienia??? :-) Dobry pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  42. I czy sam płyn z tego siemienia czy całość?

    OdpowiedzUsuń
  43. Owies ze względu na swoje właściwości prozdrowotne jest bardzo pożądany w diecie. Usuwa cholesterol z przewodu pokarmowego i naczyń krwionośnych oraz wzmacnia mięsień sercowy. Stosuje się go w przypadku dyzenterii, cukrzycy, zapalenia wątroby, wycieńczenia nerwowego, niestrawności lub opuchlizny. Jest doskonałym źródłem krzemu i dzięki temu wspiera regenerację układu kostnego. Wywar z owsa działa wewnętrznie jako środek bakteriobójczy, zapobiegając chorobom zakaźnym.
    Warto dodać, że płatki owsiane są prawie tak samo pożywne jak samo ziarno owsa.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Ile kalorii ma kawałek po podziale na 12 ?

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...