27.07.2017

Placki z jagodami





                   Jak ja uwielbiam placki moje ulubione to z jabłkami, ale w sezonie jagodowym nie może zabraknąć i takich. Podane z kleksem kwaśniej śmietany, oprószone cukrem pudrem po prostu wymiatają, kwintesencja lata :) Delikatne i puszyste czyli takie jakie lubię najbardziej. A Wy lubicie placki? :D



Składniki: 

  • 200 g mąki 
  • 1 jajko 
  • 1 łyżka cukru waniliowego 
  • szczypta soli 
  • 250 g jogurtu naturalnego gęstego 
  • 50 ml mleka 
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • około 50-80 g jagód 
  • olej do smażenia
  • ulubione dodatki: cukier puder, miód, jogurt, dżem, kwaśna śmietana

             Do miski wsyp mąkę, cukier, sól, proszek i wymieszaj. Wbij jajko, wlej mleko, jogurt i porządnie połącz składniki. Na rozgrzanym, ale nie bardzo gorącym oleju kładź łyżkę masy na wierzchu poukładaj jagody (ja kładłam 1 łyżeczkę na placuszek). Gdy spód placka się zarumieni przewróć na drugą stronę i smaż na złoty kolor. Odsącz nadmiar tłuszczu na ręczniku papierowym. Podawaj z ulubionymi dodatkami.



6 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie placuszki :) Smakują obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za takie placki dam się pokroić;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widzę te placki tu, to aż nabieram ochoty, żeby je zrobić!
    To dopiero muszą być wspaniałości.
    Uwielbiam jagody. Kusisz!
    Z chęcią bym wypróbowała przepis.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jagody <3 Wczoraj zrobiłyśmy torcik z masą jagodową ale placuszki też musimy wykonać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lato w pełni, a ja jeszcze jagód nie jadłem. :( A właśnie na placki albo kruche ciacho mam największą ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wyobrażam sobie ich smak :) Idealne!

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...