07.02.2013

Chrupiące naleśniki na tłusty czwartek



     Karnawał dobiega końca. Dzisiaj tłusty czwartek ulubiony dzień łasuchów. Jeśli nie mamy ochoty na pączki czy chrusty zapraszam na naleśniki nadziane jabłkami. 



Składniki na 7 sztuk:

  • 300 g mąki 
  • 120 ml ciepłej wody 
  • 50 g masła
  • 1 łyżka wódki 
  • 1 szczypta soli
  • 3 średniej wielkości jabłka 
  • 100 g cukru trzcinowego 
  • 1 płaska łyżeczka cynamonu
  • sok z cytryny
  • cukier puder
  • olej do smażenia

       Mąkę przesiać, dodać masło, wodę, wódkę i sól, zagnieść ciasto. Włożyć do lodówki na 30 minut.
Jabłka pokroić w drobną kostkę, skropić sokiem z cytryny. Jabłka połączyć z cukrem i cynamonem. Wrzucić na suchą patelnie i chwilę podsmażyć.
       Blat posypać mąką, wyłożyć ciasto i cienko rozwałkować. Przy pomocy małego talerzyka, albo obręczy tortownicy wycinać kola. Moje miały średnice 18 cm. Na środek każdego placka nałożyć nadzienie zachowując 1 cm margines i zwinąć.
Smażyć na głębokim tłuszczu. Po wyjęciu przełożyć na ręcznik papierowy, jeszcze cieple oprószyć cukrem pudrem.




12 komentarzy:

  1. Ale pyszności! Fajnie, że w zalewie tłustoczwartkowych przepisów na pączki, proponujesz coś zupełnie innego. Tyle się napatrzyłam na pąki na blogach, że nie wiem czy zjem dziś choćby jednego;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam przesyt:} Ze zjedzeniem pączka poczekam do następnego karnawału :}
      Pozdrawiam
      Ola

      Usuń
  2. Hello there! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept talking about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!
    Here is my website ; Well-designed kitchen, kitchen decorating

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają. Jak smaczny tłustoczwartkowy obiad. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ ciekawy sposób na naleśniki....
    Mini szarlotki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę coś wymyślić zamiast pączków :) mój łasuch mi nie przepuści

    OdpowiedzUsuń
  6. ale świetny pomysł! te naleśniki są z pewnością lepsze od niejednego pączka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. z moimi kochanymi jabłkami naleśników jeszcze nie jadłam, a szkoda! Bo Twoje są boskie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Planuję naleśniki na weekend:D

    OdpowiedzUsuń
  9. A takich naleśników jeszcze nie jadłam :)
    Już wyobrażam sobie jakie są chrupkie ... i to cynamonowo jabłkowe bajeczne nadzienie - ACH ! :):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zarówno przepis, jak i zdjęcia zachęcają mnie do zrobienia takich naleśników. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszna alternatywa dla tłustych pąków ! Też znakomite na tłusty czwartek !!! :)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...