01.09.2012

Ciasteczka karmelkowe



      Ciasteczka karmelkowe dedykowane są dla wszystkich dzieci, które smucą się faktem, że wakacje się skończyły i pora iść do szkoły. Nie smutajcie się :] Specjalnie dla Was ciastka z dodatkiem cukierków. Podwójna ciasteczkowo - cukierkowa radość :]


Przygotowanie: 30 minut | Pieczenie: około 15 minut


Składniki:

  • 300g mąki
  • 100g cukru
  • 100g miękkiego masła
  • 90g śmietany ( 2 czubate łyżki)
  • 1 żółtko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • 1/2 szklanki pokruszonych cukierków np. werthers, daim, toffi


Do mąki dodać masło i posiekać. Dodać pozostałe składniki, zagnieść ciasto, owinąć folią i na 30 minut włożyć do lodówki. Wyjąć ciasto z lodówki, rozwałkować, wyciąć w dowolnym kształcie i upiec w piekarniku nagrzanym do 180*C.




 





22 komentarze:

  1. Jakoś tak ciasteczkowo u Ciebie ostatnio, czy mi się wydaje? :-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite ciasteczka. :) Muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie ogromne te ciasteczka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest średnia wielkość foremki :} Jest większa!

      Usuń
  4. dla mnie wakacje się jeszcze nie kończą, ale z przyjemnością schrupałabym takie ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Twoja "pozytywna kuchnie" - jestem Twoja stałą czytelniczka dlatego też nominowałam Twojego bloga do Versatile Blogger Award!
    http://alebabka.blogspot.com/2012/09/versatile-blogger-award.html
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za nominacje i miłe słowa :} Pozdrawiam!

      Usuń
  6. cudowne, pyszne ludziki do schrupania!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja małym dzieckiem już nie jestem, ale smucę się faktem końca wakacji. Chętnie poprawiłabym sobie humor takimi ciastkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje powinny trwać dłużej ;] Pozdrawiam

      Usuń
  8. Piękne ciasteczka, pyszne do herbatki !

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze chciałam mieć takie foremki na wykrawanie takich ludzików:)
    Przydają się na świąteczne wypieki np. do pierników:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Foremki są super. Kupiłam na wyprzedaży komplet foremek za 2 zł :]

      Usuń
  10. Super ciasteczka :)) do tego kawusia oj :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniami. Chociaż ja już szkołę dawno skończyłam, z przyjemnością załapałabym się na takie ciasteczko. Albo dwa...

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne ciasteczka, do kawki w sam raz;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne! Uwielbiam jak w ciasteczkach można znaleźć takie niespodzianki:)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...