13.05.2013

Tarta kokosowa bez pieczenia





       Nieskromnie napiszę, że jest to najlepsza tarta jaką do tej pory przygotowałam. Chociaż wielką fanką kokosowych łakoci nie jestem ta tarta jest rewelacyjna! Nawet śmiem twierdzić, że jest lepsza od czekoladek rafaello. Spód jest lekko chrupiący, podwójnie kokosowy. Przygotowany z wafelków kokosowych i wiórków. A  krem jest to połączenie bitej śmietany z białą czekoladą i wiórkami. Całość jest lekka, przyjemna i bardzo smaczna. Polecam nie tylko kokosowym skrytożercą.



Składniki:


Spód:
  • 360 g wafelków kokosowych (nie oblane czekoladą) u mnie Jutrzenka Familijne
  • 50 g wiórków kokosowych 
  • 120 g masła rozpuszczonego i przestudzonego 

Nadzienie:
  • 400 ml śmietany kremówki 
  • 200 g białej czekolady 
  • 50 g wiórków kokosowych 

       Wafelki najlepiej przy użyciu blendera mielimy, łączymy z wiórkami kokosowymi i rozpuszczonym masłem. Przekładamy do formy o wymiarach 24 cm. Wkładamy do lodówki na 1 godzinę.
       Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Studzimy. Śmietanę kremówkę ubijamy, wlewamy cienkim strumykiem czekoladę ( nie wlewamy od razu całej czekolady bo masa może się zważyć!). Wsypujemy wiórki kokosowe, mieszamy i przekładamy na wcześniej przygotowany spód. Przechowujemy w lodówce.




42 komentarze:

  1. mmm obłędna ta Twoja tarta!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale, a fakt że bez pieczenia tym bardziej za nią przemawia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna!
    Zjadłabym z rozkoszą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olu, ja też nie jestem jakąś nadzwyczajna miłosniczką kokosowych smaków, ale ta tarta wygląda niesamowiciei woła do mnie: zjedz mnie! :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. to coś dla mnie:) uwielbiam kokos i wszystko co z nim związane:) prezentuje się genialnie:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta tarta przemawia do mnie w 110 % :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna ta tarta, na pewno wypróbuję ! Mam tylko jedno pytanie, o te wafelki, to nie są takie wafelki prostokatne z nadzieniem w srodku ? Zwykłe ciasteczka o smaku kokosowym tak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, wykorzystałam wafelki familijne. Chodzi o wafelki przekładane masą kokosową.

      Usuń
  8. Pyszota! Szybka i bardzo efektowna tarta. Uwielbiam kokos!

    OdpowiedzUsuń
  9. Już kocham to ciasto, muszę koniecznie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Musiało smakować bosko! Ubóstwiam kokosa *_* Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. co za cudo!:) porywam dwa kawałki:D kiedyś też robiłam tartę kokosową:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się przekonać do ciast bez pieczenia, ale szczerze, na Twoim bym się nie poznała. Wygląda bosko ! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. no bitej śmietany to ja za bardzo nie lubię, ale kurczę-to wygląda niesamowicie! Mniaaaam, ślinotoku można dostać! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. tak, tak i jeszcze raz tak. Przepis zapisuję do zrealizowania jak najszybciej :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja, pięknie i bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zachwyciłaś mnie tą tartą :) a to że jest bez pieczenia to już rewelacja :) podkradnę przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda na bardzo leciutką... Może być przepyszna...

    OdpowiedzUsuń
  18. dzisiaj będzie robiona!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyszła cudownie! :D pychota! jak chmurka! :D

      Usuń
  19. Gdyby tak dorwać jakieś ciasteczka pełnoziarniste kokosowe zamiast wafelków, ciemną czekoladę.... może i ja bym się skusiła na taki grzeszek :D Bo już dawno chodzi za mną jakieś ciasto kokosowe :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam,

    zrobiłem, zjadłem, super przepis.

    Policzyłem kalorie ponad 5800!!:D ale i tak polecam.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieźle! Od czasu do czasu można sobie pozwolić tym bardziej, że nie zjemy całej tarty tylko kawałek albo dwa. Bardzo się ciesze, że smakowało :D

      Usuń
  21. Witam, robiłam tę tartę i o ile spód jest super, to masa wyszła mi taka... kokosowa, słodka pianka, a na zdjęciu wygląda raczej na zwartą konsystencję. Będę wdzięczna za wskazówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz dobrze ubić śmietanę kremówkę, musi być sztywna. Czekolada nie może być gorąca, tylko letnia.
      Ewentualnie możesz zamienić 200 ml śmietany kremówki na serek mascarpone.

      Usuń
  22. czy studzenie całej tarty w lodówce jest konieczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak. Masa będzie bardziej zwarta.

      Usuń
  23. Wygląda rewelacyjnie!:D Zrobię na pewno:) A czy zamiast tych kokosowych wafelków nie możnaby użyć czekoladowych ? nawet takich z czekoladądą. Byłoby bardziej w stylu Bounty a nie Rafaello:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że tak :D Jeśli chcesz wierzch możesz polać rozpuszczoną czekoladą :D

      Usuń
  24. Gdzie można kupić wafelki kokosowe bez czekolady ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym większym sklepie. Ja, użyłam Familijnych Jutrzenki. Możesz też użyć herbatników kokosowych.

      Usuń
  25. Zrobiłam:) Jutro zrobię jeszcze raz bo jest przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Robiłam:) ogólnie bardzo dobram aczkolwiek kolejnym razem zrobię inny spód. Jeśli o mnie chodzi to troszkę za słodka. Spód z ciastek z masą słodki i góra z kremowki i czekolad też. Kolejnym razem zrobię spód z mniej słodkich ciastek, żeby smak się zrównoważył.

    OdpowiedzUsuń
  27. Masa się zważyła......

    OdpowiedzUsuń
  28. Czy może być jedna czekolada biała,a a druga kokosowo-orzechowa? :)

    OdpowiedzUsuń
  29. A czy może być jedna czekolada biała, a druga kokosowo- orzechowa? :) Myślisz, że pasuje takie połączenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie pasuje. Polecam wykorzystać białą czekoladę.

      Usuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...