03.05.2013

Sernik z nutellą





       Och jak ja lubię takie przepisy przy których się nie napracuję. Do przygotowania sernika z nutellą potrzebna będzie łyżka i miska. Wystarczy wymieszać składniki i przełożyć do foremki. Rewelacja! Do tego świetnie smakuje. Spód przypomina trochę Brownie, jest lekko zakalcowate. Masa serowa jest gładka, jedwabista o lekko słonawym posmaku. Polecam wystarczy mieć w domu serek i nutellę a reszta składników zawsze się znajdzie. No dobra jest jeden minus ciasto musi odpocząć w lodówce minimum 12 godzin, ale warto jest się poświecić i poczekać :D



Składniki:


Spód:
  • 170 g masła temp. pokojowa
  • 100 g cukru 
  • 150 g mąki 
  • 20 g kakao 
  • 2 jajka 
  • 1 czubata łyżka nutelli 

Masa serowa:
  • 375 g sera Philadelphia 
  • 2 czubate łyżki nutelli 
  • 2 jajka 


       Ja użyłam tortownicy o średnicy 18 cm można też użyć blaszki kwadratowej 20x20 cm, albo trochę większej najwyżej sernik będzie trochę niższy.  Blaszkę natłuszczamy. Nie ma potrzeby używania miksera.
       Wszystkie składniki pierwszej warstwy przekładamy do miski i mieszamy do momentu rozpuszczenia masła. Wkładamy do blaszki. Wszystkie składniki masy serowej mieszamy do momentu połączenia składników, wylewamy na spód. Pieczemy około 40 minut w 180*C. Gdy ostygnie przykrywamy folią i wkładamy do lodówki na 12 godzin. Przed podaniem można oprószyć kakao i podać z owocami.








26 komentarzy:

  1. ale piękny, u nas burza na całego, zjadłabym kawałeczek i poszła spać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U Ciebie dziś czekoladowo i u mnie też, ale u Ciebie bardziej leniwie...:-). Ja też uwielbiam takie przepisy, przy których nie trzeba się zbytnio napracować. Twój serniczek wygląda niesamowicie pysznie! Przepis wart zapamiętania....

    OdpowiedzUsuń
  3. mniaaaaaaaam! Kupiłaś mnie tym przepisem, cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a jaki ma gruby spód! wygląda obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. ehh, u mnie taki sernik to na pewno rozszedłby się 2 minuty:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj mogę widzieć gdzie można kupić podobny talerzyk? pozdrowienia!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście proste ciasto, ale te 12 godzin leżakowania w lodówce to ciężki trening ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda przepysznie
    i do tego ten krem z nutellą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda przepysznie
    i do tego ten krem z nutellą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Co za pomysł świetny. Serniczek marzenie. Pewnie długo nie poleżał bo już zjedzony :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. super wygląda, piękne zdjęcia no i przepis mi się podoba, chyba szybko go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale pysznie wygląda, uwielbiam Nutellę, więc taki serniczek, to zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smakowicie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wystarczy popatrzeć i już wiadomo,że jest pyszny!
    A do datek Nutelli bardzo kusi...

    OdpowiedzUsuń
  15. Sernik i nutella - to musi być obłędne, kocham obie rzeczy!;))

    OdpowiedzUsuń
  16. dobrze że nie widzi go moja mama bo żyć by mi nie dała:P

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię brownies i wszelkie zakalcowate ciasta, w domu często taki zakalec rozchodzi się szybciej niż suchy biszkopt. Ta masa wydaje się być przepyszna, szaleję za nutellą, choć philadelphi zwykłej nigdy nie kosztowałam. Z tego co wiem jest lekko słonawa, ale bardzo lubię kremy na bazie serków kremowych.

    OdpowiedzUsuń
  18. cudny :) zrobię na 100%

    OdpowiedzUsuń
  19. i ja lubię bezproblemowe przepisy :) a ten sernik wygląda... oszałamiająco pysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Proszę, słowo 'kakao' się nie odmienia :D, pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...