02.07.2012

Pyry z gzikiem




     Mieszkam w Wielkopolsce i na moim blogu nie może zabraknąć przepisu na tę słynną w naszym regionie potrawę. Przedstawiam, Wam mój sposób na pyry z gzikiem.


Przygotowanie: 15 minut | Gotowanie: 15 minut | Pieczenie: 25 minut

Porcja dla 3-4 osób


Składniki:

          Ziemniaki
  • 1 kg ziemniaków
  • 3-4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 0,5 łyżeczki tymianku
  • 0,5 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 0,5 łyżeczki rozmarynu
  • sól morska i pieprz

    Ser

  • około 0,5 kg sera białego półtłustego
  • szczypiorek
  • około 300 ml kwaśnej śmietany 18%
  • rzodkiewka
  • sól i pieprz
 
      Ziemniaki gotujemy w mundurkach prawie do miękkości. Do miski wlewamy oliwę, dodajemy zioła, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz. Wszystko dokładnie mieszamy. Ziemniaki pokroić na
ćwiartki i przełożyć do miski. Obtoczyć pyry w przyprawach. Wyłożyć na blachę i piec w piekarniku  rozgrzanym do 220*C przez 25 minut.
     Do sera dodajemy śmietanę, szczypiorek, rzodkiewkę, sól i pieprz do smaku wszystko razem mieszamy.




        







Sugestie:

- rzodkiewkę można zastąpić kiełkami albo śledziem
- do gziku pasuje jajko sadzone

4 komentarze:

  1. Straciłaś "z" w ostatnim punkcie :)

    Klasyka jak zwykle górą! Pyszota! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gzik! Ale super:) Wspominam bardzo dobrze to danie, próbowałam gzika u mojej koleżanki w Wielkopolsce, tak proste a tak pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja, też jestem wielką fanką gziku :}

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...