18.07.2012

Torcik porzeczkowy




Pyszny czekoladowy spód, połączony z delikatną śmietankową masą, z dodatkiem kwaskowatych porzeczek tworzą trio idealne.

Przygotowanie: 45minut | Czas dodatkowy: chłodzenie


Składniki:

  • 300 g  herbatników czekoladowych
  • 125 g  masła
  • 400 ml śmietany kremówki
  • 300 ml jogurtu naturalnego
  • 300 g serka śmietankowego np. Bieluch
  • cukier puder
  • żelatyna (opakowanie na 1 litr)
  • 0,5 kg porzeczek


     Żelatynę zalać zimną wodą, wymieszać i zostawić do napęcznienia. Herbatniki pokruszyć i wymieszać z rozpuszczonym masłem, przełożyć do foremki i docisnąć. Włożyć do lodówki na około 15 minut. Napęczniałą żelatynę podgrzewamy cały czas mieszając, do powstania płynnej cieczy. Studzimy. Śmietanę kremówkę ubić, dodać jogurt, serek, cukier i rozpuszczoną żelatynę. Na spód wyłożyć 1/2 masy potem porzeczki i pozostałą część kremu. Wkładamy do lodówki.
Smacznego =} 



6 komentarzy:

  1. bardzo mi się podoba, szczególnie dlatego, że mam cały krzaczek porzeczek do wykorzystania i chyba już wiem, gdzie trafią;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kornik, polecam! Mojej rodzince tak smakowało, że musiałam robić ciacho kilka razy :]

      Usuń
  2. Napewno jest przepyszne. Ostatnio dodałam poprostu do lodów z polewą czekoladową, coż to było za połączenie.... bajka. Czerwone porzeczki takie niepozorne, a takie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą:] Takie małe a takie pyszne :]
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. czy można dodać mrożone porzeczki?i w jakiej piec blaszce-proszę o wymiary?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz je wcześniej rozmrozić. Foremka 24 cm

      Usuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...