23.07.2012

Skubaniec Oli



Jedno z moich ulubionych ciast, przypomina mi dzieciństwo. Zawsze jak miałam chrapkę na coś słodkiego piekłam skubańca.

Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 3 łyżki cukru
  • 2 łyżki cacao
  • 2 łyżki smalcu
  • 5 jaj
  • 1 kostka masła
  • 1 mały proszek do pieczenia
  • 1 szklanka cukru pudru (do białek)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej (do białek)
  • dowolne owoce


Na stolnice wsypać mąkę, dodać masło i smalec wyrobić nożem, dodać żółtka, cukier i proszek wyrobić rękami. Ciasto podzielić na trzy części, do jednej z części dodać kakao.
Białka ubijamy, pod koniec dodajemy cukier puder i mąkę ziemniaczaną.
Na blaszkę wykładamy część ciasta jasnego, na to dowolne owoce, na wierzch rozkruszamy ciemne ciasto, nakładamy piane z białek a na koniec rozkruszamy trzecią jasną cześć.
Pieczemy około 40 minut w temperaturze 180*C 


20 komentarzy:

  1. U nas zwany pleśniakiem. Hmm...smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne ciasto apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmniam!!! u mnie też nazywa się to ciasto pleśniak, jest bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam to ciasto a z polewą czekoladową jest najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skubaniec wygląda bardzo apetycznie, super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja nigdy skubańca nie jadłam... albo jadłam i nie wiedziałam że to on

    OdpowiedzUsuń
  7. Kapitalne to ciasto. Nigdy go nie robiłąm, a szkoda!

    OdpowiedzUsuń
  8. na jaki wymiar blaszki to ciasto

    OdpowiedzUsuń
  9. a jakiej wielkości proszek do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...