27.06.2013

Nalewka truskawkowa






    Spieszę do Was z przepisem na nalewkę z truskawkami. Sezon na truskawki niedługo się skończy więc warto ją przygotować. Nalewka ma przyjemny truskawkowo-waniliowy smak i zapach. Do przygotowania nalewki potrzeby nam będzie słój albo butelka o szerokiej szyjce i pojemności mniej więcej 1,5 l. Do butelki wkładamy 400g truskawek umytych i pozbawionych szypułek. Większe truskawki przekrawamy na pół. Wkładamy dwie laski wanilii, wsypujemy 200 g cukru a całość zalewamy białym rumem 700 ml. Nalewkę przez dwa tygodnie raz dziennie wstrząsamy. Przechowujemy w chłodnym i zaciemnionym miejscu. Po tym czasie przecedzamy przez sito albo gazę. Przelewamy do butelki albo karafki. Gotowe! Nalewkę można już pić, ale ja proponuję odłożyć ją i niech poczeka na smutne jesienne dni albo mroźne wieczory. Im dłużej postoi tym jest smaczniejsza.





Dwa tygodnie minęły, najwyższa pora przecedzić nalewkę i przelać ją do butelek.
Prawda, że piękny ma kolor? :D








19 komentarzy:

  1. Taka truskawkowa nalewka na rumie musi być fantastyczna! Jutro, a własciwie dziś:-) lecę po rum i.. przystępuję do dzieła! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nalewki na razie nie dla mnie, ale jak wyzdrowieję to pewnie wypróbuję :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Planowałam właśnie w tym roku zrobić nalewkę z truskawek i długo szukałam przepisu, super, że go dodałaś :) Nie ma to jak cieszyć się domową naleweczką po zaliczonych egzaminach :D

    OdpowiedzUsuń
  4. musiała mieć piękny aromat i smak:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na truskawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ej, nie wiedziałam, że można tak zrobić! Faaajne:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Truskawkowej jeszcze nie piłam, skuszę się na nią z miłą chęcią;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiej nalewki nie miałam jeszcze przyjemności spróbować, pomysł świetny! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Co to znaczy "mama pojechała na wakacje i nie ma mi kto zrobić"? Przeciez u mnie stoją gotowe. :D
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  10. grr 2 tygodnie czekania...

    OdpowiedzUsuń
  11. chyba przyjadę do Ciebie na taką naleweczkę :) a może wybierasz się w moje strony :D

    OdpowiedzUsuń
  12. W sam raz na opicie wakacji:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Truskawkowa nalewka jest genialna!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wpadłam na pomysł, żeby nalewkę przygotowywać z truskawek, ale wygląda super! Przy okazji nominuję Cię do Liebster Award. Więcej info u mnie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...