01.08.2013

Kruche ciastka z cukrem





     Bez zbędnego wymyślania najlepsze z najlepszych kruche ciasteczka z cukrem. Pamiętam jak moja babcia piekła takie ciastka i wiecznie w rodzinie były kłótnie bo część wolała przypieczone a druga część blade. Ja wolę te wypieczone :D Polecam, ciasteczka są przepyszne kruchutkie i delikatne.



Składniki:

  • 500 g mąki (przesianej)
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 4 łyżki cukru 
  • 125 g masła 
  • 125 g margaryny 
  • 1 łyżka octu 
  • 30 g drożdży 
  • skórka z jednej cytryny 

Dodatkowo:
  • gruby cukier 
  • jajko+łyżka mleka 


     Do mąki dodać pokrojone masło, margarynę, pokruszone drożdże i pozostałe składniki. Zagnieść ciasto, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 30 minut. Blat oprószyć mąką, wyjąc część ciasta, rozwałkować i wykrawać ciastka w dowolnym kształcie. Ciastka przenieść na natłuszczoną blaszkę, posmarować rozbełtanym jajkiem z dodatkiem mleka a na koniec posypać grubym cukrem. Piec w piekarniku w temp. 200*C na złoty kolor około 15 minut.





 źródło

16 komentarzy:

  1. 500 g mąki przesianej... :) Popraw, bo jak ktoś wsypie pół kilo cukru, to będzie hardcore :D A ciastka są super. Proste i pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubie takie ciasteczka, cudnie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten cukier, i takie kruche, najzwyklejsze;)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja poproszę garść tych bladych :D Też mi się kojarzą te ciasteczka z dzieciństwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To taki smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kruche! i to z cukrem! Już biegnę z workiem po parę sztuk:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasta kruche z cukrem to takie, które nigdy się nie znudzą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszna klasyka:)
    Ps. gotowanie za głosowanie już trwa:)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja zawsze wydłubywałam z nich cukier :D

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne ciasteczka :) moje dzieci byłyby zachwycone ze względu na tą posypkę cukrową :D

    OdpowiedzUsuń
  11. O rany,jak u mojej babci!
    Cudne ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Olu przepyszne ciasteczka, uwielbiam krucho-drożdżowe ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...