01.09.2013

Galette z borówkami i kakao





    Galette z borówkami i kakao według przepisu Gordona Ramsay. Wybrani mogli jej spróbować na festiwalu dobrego smaku albo na pikniku blogerów :D Dostała same pozytywne oceny, wszyscy bardzo chwalili smak i ciekawe nadzienie. Więc podaje przepis bo może ktoś chciałby ją przygotować w domu a kto nie jadł to polecam bo świetnie smakuje i można ja przygotować naprawdę w bardzo krótkim czasie.



Składniki: 

Ciasto:
  • 200 g mąki 
  • 100 g masła 
  • 50 ml zimnej wody 
  • szczypta soli 

Nadzienie:
  • 150 g cukru 
  • 120 g kakao 
  • 140 g bardzo miękkiego masła 
  • 2 jajka 

Dodatkowo:
  • 300-400 g borówek
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • gruby cukier 


      Z podanych składników zagniatamy ciasto, następnie wałkujemy je pomiędzy dwoma arkuszami papieru powinno mieć grubość około 2-3 mm. Cukier i kakao mieszamy, dodajemy masło, jajka, i mieszamy aż wszystkie składniki się połączą a masa zrobi się wilgotna. Nadzienie wykładamy na wcześniej przygotowane ciasto pozostawiając trzy centymetrowy margines. Na masie układamy borówki, zawijamy ciasto a brzegi smarujemy kwaśną śmietaną i posypujemy cukrem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180*C i pieczemy 40-45 minut. Ciasto utrzymuje świeżość do 3 dni.






24 komentarze:

  1. Wygląda niezwykle smakowicie!
    Poproszę jedną porcję,właśnie piję kawę...

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię galette łatwe i przyjemne dla oka.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jadłam jeszcze i widzę, że wiele straciłam! aż ślinka cieknie... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaczarowałaś moje kubki smakowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Galette ostatnio bardzo modne. Prezentuje sięwybornie. Z borówkami: wyjatkowa pycha! :-)

    PS. W skrzynce pocztowej masz 2 ważne maile ode mnie....

    OdpowiedzUsuń
  6. też wczoraj zrobiłam, bo nie mogłam oprzeć się pokusie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda cudnie :) robiłam tylko mini wersje, muszę zrobić takie duże :D

    OdpowiedzUsuń
  8. prezentuje się fantastycznie! gdybym zobaczyła ją na tych imprezach, sięgnęłabym właśnie po nią jako pierwszą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie było mnie tu trochę, a tu tyle pyszności:)podoba mi się to ciacho:)
    Ps. gotowanie za głosowanie już trwa:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Imponująco wygląda i tak cudne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam, ale chyba sobie popełnię coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się nie dziwię, że wszyscy chwalili... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Próbowałam w Poznaniu - pyszne. Ciesze się, że jest przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pysznie sie prezentuje, ten fiolet owoców, mniam

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnóstwo jagód - to co kocham :) Bosko to wygląda!

    Ps. Masz genialne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, lekko się zawstydziłam :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  16. Olu, ten przepis jest z jakiejś książki? Właśnie się zajadam tylko robiąc zdziwiło mnie to 120g kakao. Przeciętna paczka to tylko 100g.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest przepis Gordona Ramsay.

      Usuń
    2. Olu wiem to przeczytałam ale na prawdę 120g kakao dajesz?

      Usuń

  17. uwielbiam takie proste, rustykalna ciasta - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...