29.05.2017

Gryczanka





               Gryczanka - sposób na pyszne i pożywne śniadanie. Gotowa w 20 minut, można dodać swoje ulubione dodatki owoce, bakalie i co tam jeszcze chcecie. Ja często gotuję wieczorem większą ilość a rano podgrzewam odpowiednią porcje. Gryczanka to również prosty sposób na przekonanie dzieci do jedzenia kaszy. Smakuje jak czekoladowy budyń.



Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy gryczanej prażonej
  • 500 ml mleka albo wody 
  • 1/2 laski wanilii
  • 2 - 3 łyżki cukru (albo miodu, 8 szt daktyli albo inny ulubiony słodzik)
  • 1 dojrzały banan 
  • 1 czubata łyżeczka kakao 
  • bakalie do podania 


                Mleko zagotuj, wrzuć laskę wanilii, kaszę gryczaną i cukier. Gotuj pod przykryciem na średnim ogniu przez 20 minut (kaszy w tym czasie nie mieszamy) . Wyjmij wanilię a do kaszy dodaj kakao, pokrojonego banana i zblenduj na papkę. Podawaj na ciepło z ulubionymi bakaliami i owocami.
     
     
     

5 komentarzy:

  1. Niejednokrotnie robiłam gryczanki (baa, takie pyszności lądowoały u mnie na stole ostatnio bardzo często). Szkoda, że ten przepis jest mi nieznany. Lubię takie pyszności na podwieczorek :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym!
    Pysznie skomponowana

    OdpowiedzUsuń
  3. Z gryką bardzo się lubimy więc takie śniadanie jest dla nas idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy jeszcze nie jadłam gryczanki :)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...