28.12.2016

Ukraiński sernik






          Trochę inny sernik od tych, które do tej pory jadłam czy piekłam. Nie jest taki kremowy, delikatny jest bardziej zbity a jego faktura przypomina trochę babkę i trochę sernik. Ale to działa na jego korzyść jest bardzo smaczny, łatwo można go zrobić a przy tym pokryty jest chrupiącą, karmelową skórką. Podany na ciepło z domową konfiturą smakuje wyśmienicie.




Składniki: 
  • 500 g twarogu 
  • 100 g rozpuszczonego masła 
  • 3 jajka 
  • 100 g cukru 
  • 200 g mąki kukurydzianej 
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego 



            Ser zmiel albo dokładnie zmiksuj. Dodaj pozostałe składniki i wymieszaj. Odstaw na 15 minut. Foremkę keksówkę wysmaruj odrobiną rozpuszczonego masła, przełóż masę. Piecz przez 1h w 160*C. Odstaw na 15 minut do ostygnięcia. Podawaj na ciepło z ulubiona konfiturą.

* Jeśli chcemy podać sernik następnego dnia możemy zawinąć go w folię i podgrzać w piekarniku. Albo podgrzać w mikrofali.



Przepis pochodzi z książki "Mamuszka"


7 komentarzy:

  1. Takiego sernika jeszcze nie widziałam. Mąka kukurydziana z pewnością znacznie zmieniła jego smak i strukturę. Jestem bardzo ciekawa smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla tak wielkiej miłośniczki serników jaką jestem ja to nie lada gratka! Pyszny sernik. Piszę się na kawałek... albo i dwa! Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę, o takim serniku to nie słyszałam! Czadowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serniczki bardzo lubię więc chętnie bym sprubowała

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować Twój przepis, sernik wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...