09.01.2014

Ciasto z jogurtem i żurawiną







      Ten rok chce zacząć od lekkiego, dietetycznego ciasta nie to że macie przejść na dietę :D ale po takim maratonie świątecznym czasami dobrze jest zjeść mniej kaloryczne ciasto. Jest ono wykonane z dwóch gatunków mąki, ale jeśli chcemy to możemy zrezygnować z maki pszennej i całkowicie zastąpić ją pełnoziarnistą. Ciasto jest mięciutkie, delikatne, wilgotne i ekspresowe w wykonaniu. 
Szczęścia Wszystkim w nowym roku :D


Składniki:

  • 3 jajka 
  • 130 g cukru trzcinowego 
  • 140 g mąki pszennej 
  • 140 g maki pełnoziarnistej 
  • 300 g jogurtu naturalnego 
  • 100 ml oleju 
  • 1,5 łyżeczki sody 
  • 100 g żurawiny 

Foremka 25x20 cm, wyłożona pergaminem i natłuszczona


      Wszystkie składniki oprócz żurawiny wkładamy do miski i miksujemy na wysokich obrotach do momentu połączenia około 1 minuty. Dodajemy żurawinę. Przekładamy do foremki i pieczemy 180*C do suchego patyczka około 30 minut. Jeśli mamy ochotę możemy oprószyć ciasto cukrem pudrem.





19 komentarzy:

  1. Oj, jak ja dawno nie jadłam takiego ciasta. Jestem ogromną miłośniczką żurawiny. Chętnie wypróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu ciacho wygląda rewelacyjnie więc zabieram kawałek tego jogurtowego przysmaku do kawki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się. Gdybym miała wszystkie składniki, powstałoby dosłownie za moment. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upiekłam je!!!!! Dodałam jedynie startą skórkę cytrynową.
      Czy próbowałaś piec to ciasto w całości z mąki pełnoziarnistej?
      Korci mnie ta wersja, ale trochę się boje takiego charakterystycznego, ziemistego posmaku.
      W wariancie 50:50 mąka pełnoziarnista była dla mnie w ogóle niewyczuwalna.

      Usuń
    2. Mam nadzieje, że smakowało :D Piekłam z mąki pełnoziarnistej, ale to jest tylko wersja dla osób, które ja lubią i tolerują jej smak. Wszystkie wypieki z mąki pełnoziarnistej maja ten charakterystyczny smak lekko goryczkowaty, tak jak piszesz ziemisty.

      Usuń
    3. Oczywiście, że smakowało. :-) W takim razie pozostanę przy wariancie pół na pół.

      Usuń
  4. Właśnie miałam ochotę na ciasto z jogurtem: mówisz i masz, choć w moim przypadku: myślisz i masz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Apetyczne ciacho! Do tej pory tego typu robiłam ze świeżymi owocami, ale takie też super wygląda. muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  6. lekkie smaczne i szybkie :) czego chcieć więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smaczne i lekkie :)! Ale niestety jogurtowce nie chcą ze mną współpracować ;)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wygląda, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale już dawno nie jadłam ciasta na jogurcie :) Twoje wygląda świetnie :) I ten zdrowy dodatek żurawiny! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię ciasta jogurtowe - nie dość że bardzo smaczne, mokre to w dodatku jakie proste w wykonaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Po Twoim ostatnim przepisie (tort orzechowy) czekałam z niecierpliwością na nowe cudo i doczekałam się. Ciasto jogurtowe z żurawiną musi być przepyszne. Mam teraz dylemat co na sobotę Twoje ciasto czy słodkie kartofelki (przepis też z internetu). Chyba zrobię obydwa, albo będę ciągnęła losy, który przepis pierwszy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak jest - po świątecznym obżarstwie trzeba dać naszemu brzuszkowi odpocząć ;) Bardzo lubię ciasta z jogurtem, więc podoba mi się ten przepis ;) Do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie również jogurtowe, Twoje ma ciekawie dobrane przepisy, muszę wypróbować:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak ja dawno nie jadłam takiego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  15. Aaaa, i jak tu przejśc na dietę jak takie pyszności serwujesz???

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepyszne smaki, wspaniałe do kawki !

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...