30.01.2014

Niesamowite ciasto z jabłkami i masłem orzechowym






      Wszystko zaczęło się od tego, że na jednym z portali zachwycali się nad smakiem pewnego masła orzechowego a że ja jestem bardzo podatna na takie kulinarne plotki poszłam i kupiłam chociaż masła orzechowego nie lubię. Po spróbowaniu utwierdziłam się tylko w przekonaniu, że masło orzechowe nie jest dla mnie. Musiałam coś z nim zrobić bo przecież wyrzucać nie będę i tak sobie pomyślałam żeby zwykłe tradycyjne masło zastąpić właśnie masłem orzechowym. Na początek postanowiłam upiec proste i mało skomplikowane ciasto z dodatkiem jabłek bo jabłka i orzechy to zgrany duet. Eksperyment się udał, ciasto wyrosło i smakuje fantastycznie. Masło jest bardzo wyczuwalne w cieście, ale nawet taka osoba jak ja, która za nim nie przepada to w cieście pokocha. Do przygotowania ciasta użyłam mąki pszennej, ale bardzo dobrze pasować będzie mąka pełnoziarnista albo żytnia. Polecam bo ciasto jest bardzo wyjątkowe w smaku. Zostało mi jeszcze pół słoika i co by tu zrobić? :D



Składniki:

  • 200 g mąki (przesiana) 
  • 150 g masła orzechowego z kawałkami orzechów 
  • 100 g cukru trzcinowego 
  • 2 jajka 
  • 120 ml mleka 
  • 1,5 łyżeczki sody
dodatkowo:
  • 1-2 jabłka 
  • 1 łyżka drobno pokrojonych orzechów 
  • 1 łyżka cukru trzcinowego 


Tortownica 21cm, wyłożona pergaminem i natłuszczona


      Do miski wkładamy masło i cukier i miksujemy na średnich obrotach około 5 minut. Następnie zmniejszamy obroty i dodajemy jajko, mieszamy i dodajemy kolejne jajko. Gdy masa będzie gładka dodajemy na przemian mąkę wymieszaną z sodą i mleko całość mieszamy tylko do połączenia składników około 1 minuty. Ciasto przelewamy do foremki. Na wierzchu układamy kawałki jabłka, posypujemy orzechami i cukrem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180*C i pieczemy do suchego patyczka tak około 45-50 minut. Studzimy. Ciasto można polukrować.






24 komentarze:

  1. Olu! kolejne oszałamiające ciasto w Twoim repertuarze! :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiesz, co zrobić z masłem orzechowym? Ja przyjmuję każdą ilość :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :) Bardzo ciekawy, oryginalny pomysł :)
    Ja niby masło orzechowe lubię, ale w bardzo niewielkich ilościach ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jabłka i masło orzechowe to musi być wspaniałe połączenie...

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasto naprawdę wygląda niesamowicie ;) wiesz że mam tak samo - za masłem orzechowym nie przepadam, a już w szczególności na chlebie ;/ za to w wypiekach sprawdza mi się idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Olu, mam takie same odczucia do masła orzechowego co Ty, stoi sobie słoik, a ja nie wiem co z nim zrobić - chyba skuszę się na Twoje ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bo masło orzechowe to trzeba wymieszać z masłem czekoladowym i dopiero jeść, najlepiej łyżeczką :D chętnie upiekę Twoje ciacho bo bardzo mi się spodobało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł. Jak nic już nie wymyślę to na pewno tak zrobię :D Pozdrawiam

      Usuń
  8. Chyba wiem o którym maśle orzechowym z kawałkami orzechów mówisz. Też je zakupiłam i też po spróbowaniu samego masła stwierdziłam, że bez rewelki. Ale w sumie kupiłam je jako dodatek właśnie do wszelkiego rodzaju ciast, babeczek, owsianek czy nawet marynat, bo przepisów takich jest mnóstwo. A myśle, że właśnie w takich ciachach jak Twoje dodaje super orzechowego posmaku :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Na jaką tortownice to przepis?

    OdpowiedzUsuń
  10. Boże jak to ciasto wygląda, rzeczywiście niesamowicie i nawet średni stosunek do masła orzechowego nie powstrzymałby mnie od spałaszowania kawałka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bajecznie :) A dla mnie, pożeracza masła orzechowego, takie ciasto to spełnienie marzeń :D Wszystko co lubię, pycha! A o jakim maśle orzechowym mowa? Ja zawsze wcinam swoje własne, homemade ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie tam z pewnej niemieckiej sieciówki. Myślę, że takie domowe też mnie nie przekona ;D Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Ja również nie cierpię masła orzechowego tak normalnie, ale skoro mówisz, że w tym cieście wypadło świetnie, jestem skłonna uwierzyć. Ba - z chęcią porwałabym kawałeczek, bo właśnie rozgrzewam się kubkiem kawy i brak mi czegoś w zestawie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja masło orzechowe przygarnę chętnie w każdej ilości :) Uwielbiam je :) A ciasto fajne. Muszę się w końcu skusić i wypróbować jak smakuję wypieki z tym dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Masło orzechowe możesz oddać mnie, ja go uwielbiam!; D
    A ciasto musi być pyszne<3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto rzeczywiście wygląda niesamowicie, chętnie wpadnę do Ciebie na kawę:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Obłędne! I to masło orzechowe... mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda fantastycznie, ja bardzo lubię masło orzechowe - szczególnie te domowe

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluje pomysłowości - ciasto wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda wspaniale, chętnie skuszę się na kawałek! :D

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...