25.09.2016

Stefanka - oryginalny przepis






         Klasyka wśród ciast! Herbatniki przełożone niesamowicie pysznym kremem kawowym. Przygotowanym na bazie żółtek, mocnego espresso i masła. Stefanka jest bardzo łatwa i szybka do złożenia i można ją przygotować bez użycia piekarnika. Oprócz tego że jest bardzo smaczna, podzielna to jej przygotowanie kosztuje niewiele. Polecam!



Składniki: 
  • 200 g masła temp. pokojowa 
  • szklanka cukru pudru 
  • 4 żółtka 
  • 1 czubata łyżka kawy mielonej 
  • 50 ml wrzątku 
  • 2 łyżki ekstraktu waniliowego albo spirytusu 
  • 440 g herbatników 
  • 300 ml mleka 


                Ugotuj mleko i przestudź. Kawę zalej wrzątkiem i odstaw żeby się zaparzyła i przestygła. Żółtka i cukier przełóż do miski. Miskę umieść nad garnkiem z parującą wodą (miska nie może dotykać wody!). Ubijaj na średnich obrotach aż żółtka z cukrem zrobią się puszyste. Gdy masa będzie już gotowa zdejmij miskę z garnka. Cały czas ubijając wlewaj cienkim strumykiem kawę razem z fusami i ekstrakt.
Masło rozetrzyj następnie dodawaj po łyżce masę kawową.
Herbatniki namocz w mleku i układaj: długość na 5 herbatników a szerokość na dwa. Każdą warstwę posmaruj kremem. Ostatnia warstwa powinna być z kremem. U mnie wyszło 9 warstw.
Włóż do lodówki na 12 godzin. Jeśli chcesz na wierzch ciasta możesz polać polewą albo oprószyć kakao.




źródło 

12 komentarzy:

  1. różne widziałam przepisy na stefankę, raz nawet pokusiłam się o przygotowanie takiej z masą grysikową, myślę, że ta Twoja bardziej by mi smakowała! nie piję kawy, ale uwielbiam jej smak w słodkościach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nigdy nie jadłam Stefanki ;) Jak to się mogło stać. Ojejku, a tak wspaniale się prezentuje, że aż by się ją chciało przekąsić jako deserek. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam Stefanki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie klasyczne przepisy,
    pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda po prostu perfekcyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda świetnie nie jadłam jeszcze takiego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  7. Oryginalny przepis na stefankę i ona jest z herbatników i z kakaowym kremem? To ja jednak znam zupełnie inny oryginalny przepis. Stefanka na pieczonych blatach przekładana śmietaną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłyśmy tego ciacha bo jest kawa :P Ale na pewno dla smakoszów kawy jest wybitne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja jej nigdy nie jadłam, choć przynam, że chetnie bym się skusiła :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam w jakiej wielkości formie zrobiła Pani to pyszne ciacho> ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ciasta nie użyłam żadnej foremki. Herbatniki ułożyłam na płaskim talerzu.

      Usuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...