31.05.2014

Ciastka "Misie"





                  Dzieci lubią misie, misie lubią dzieci :D


Składniki:


  • 200 g masła temp. pokojowa 
  • 3/4 szklanki cukru pudru 
  • 4 żółtka 
  • 100 g mąki ziemniaczanej 
  • 280 g mąki pszennej 
  • 2 łyżki kakao 
  • cukierki m&m

Będą nam jeszcze potrzebne trzy okrągłe foremki: Duża na buzię, średnia na uszy i mała na nos ( ja wykorzystałam kieliszki do wódki).



        Ucieramy masło z cukrem, następnie dodajemy pojedynczo żółtka masa powinna być gładka i błyszcząca. Następnie partiami dodajemy mąki na sam koniec będzie już ciężko ucierać dlatego przenosimy ciasto na stolnicę i zagniatamy. Ciasto powinno być mięciutkie, sprężysta i nie powinno przyklejać się do ręki ( w razie czego możemy dosypać odrobinę mąki). Dzielimy ciasto na większą cześć 70% i małą 30%. Do małej dodajemy kakao i jeszcze raz zagniatamy, do połączenia. Oprószamy stolnice mąką i wałkujemy jasne ciasto mniej więcej na grubość 0,3 mm, wycinamy dużą foremką koła i układamy na blaszce. Wałkujemy kakaowe ciasto wycinamy uszy i nos. Przykładamy do ciasta jasnego lekko dociskając. Z cukierków robimy oczy i nosek. Pieczemy w 180*C na lekki złoty kolor około 15 minut.

Mi wyszło 16 sztuk

* Najlepiej się wałkuje między dwoma arkuszami pergaminu





14 komentarzy:

  1. Jaaakie słodkie!!! :))) Aż żal zjadać takiego misiaczka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bombowe! Sama bym chciała takie jutro dostać ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. chętnie wykorzystam przepis,zrobię na urodzinki dzieciom!! polecam babeczki śmietankowe
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/04/pomys-na-babeczki-smietankowe.html

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę koniecznie zrobić takie z synkiem:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne! Szkoda, że nie mam małych dzieci...;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie ładne - jestem pod wrażeniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. No kochana, już wiem co będę piekła z moim smykiem. Dzięki za świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowne, piekłam i muszę znowu upiec bo mój wnuczek chce poczęstować dzieci w przedszkolu.

    OdpowiedzUsuń
  10. CUDNE!! juz raz upiekłam i muszę znowu upiec bo mój wnuczek chce zabrać dla dzieci do przedszkola :)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...