Przejdź do głównej zawartości

Tarta kokosowa bez pieczenia





       Nieskromnie napiszę, że jest to najlepsza tarta jaką do tej pory przygotowałam. Chociaż wielką fanką kokosowych łakoci nie jestem ta tarta jest rewelacyjna! Nawet śmiem twierdzić, że jest lepsza od czekoladek rafaello. Spód jest lekko chrupiący, podwójnie kokosowy. Przygotowany z wafelków kokosowych i wiórków. A  krem jest to połączenie bitej śmietany z białą czekoladą i wiórkami. Całość jest lekka, przyjemna i bardzo smaczna.



Składniki:


Spód:
  • 360 g wafelków kokosowych (nie oblane czekoladą) u mnie Jutrzenka Familijne
  • 50 g wiórków kokosowych 
  • 120 g masła rozpuszczonego i przestudzonego 

Nadzienie:
  • 400 ml śmietany kremówki 
  • 200 g białej czekolady 
  • 50 g wiórków kokosowych 

       Wafelki najlepiej przy użyciu blendera mielimy, łączymy z wiórkami kokosowymi i rozpuszczonym masłem. Przekładamy do formy o wymiarach 24 cm. Wkładamy do lodówki na 1 godzinę.
       Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Studzimy. Śmietanę kremówkę ubijamy, wlewamy cienkim strumykiem czekoladę ( nie wlewamy od razu całej czekolady bo masa może się zważyć!). Wsypujemy wiórki kokosowe, mieszamy i przekładamy na wcześniej przygotowany spód. Przechowujemy w lodówce.




Komentarze

  1. mmm obłędna ta Twoja tarta!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale, a fakt że bez pieczenia tym bardziej za nią przemawia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna!
    Zjadłabym z rozkoszą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olu, ja też nie jestem jakąś nadzwyczajna miłosniczką kokosowych smaków, ale ta tarta wygląda niesamowiciei woła do mnie: zjedz mnie! :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. to coś dla mnie:) uwielbiam kokos i wszystko co z nim związane:) prezentuje się genialnie:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta tarta przemawia do mnie w 110 % :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna ta tarta, na pewno wypróbuję ! Mam tylko jedno pytanie, o te wafelki, to nie są takie wafelki prostokatne z nadzieniem w srodku ? Zwykłe ciasteczka o smaku kokosowym tak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, wykorzystałam wafelki familijne. Chodzi o wafelki przekładane masą kokosową.

      Usuń
  8. Pyszota! Szybka i bardzo efektowna tarta. Uwielbiam kokos!

    OdpowiedzUsuń
  9. Już kocham to ciasto, muszę koniecznie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Musiało smakować bosko! Ubóstwiam kokosa *_* Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. ale ładnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  12. co za cudo!:) porywam dwa kawałki:D kiedyś też robiłam tartę kokosową:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mogę się przekonać do ciast bez pieczenia, ale szczerze, na Twoim bym się nie poznała. Wygląda bosko ! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. no bitej śmietany to ja za bardzo nie lubię, ale kurczę-to wygląda niesamowicie! Mniaaaam, ślinotoku można dostać! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. tak, tak i jeszcze raz tak. Przepis zapisuję do zrealizowania jak najszybciej :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja, pięknie i bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. zachwyciłaś mnie tą tartą :) a to że jest bez pieczenia to już rewelacja :) podkradnę przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda na bardzo leciutką... Może być przepyszna...

    OdpowiedzUsuń
  19. dzisiaj będzie robiona!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdyby tak dorwać jakieś ciasteczka pełnoziarniste kokosowe zamiast wafelków, ciemną czekoladę.... może i ja bym się skusiła na taki grzeszek :D Bo już dawno chodzi za mną jakieś ciasto kokosowe :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam,

    zrobiłem, zjadłem, super przepis.

    Policzyłem kalorie ponad 5800!!:D ale i tak polecam.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieźle! Od czasu do czasu można sobie pozwolić tym bardziej, że nie zjemy całej tarty tylko kawałek albo dwa. Bardzo się ciesze, że smakowało :D

      Usuń
  22. Witam, robiłam tę tartę i o ile spód jest super, to masa wyszła mi taka... kokosowa, słodka pianka, a na zdjęciu wygląda raczej na zwartą konsystencję. Będę wdzięczna za wskazówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz dobrze ubić śmietanę kremówkę, musi być sztywna. Czekolada nie może być gorąca, tylko letnia.
      Ewentualnie możesz zamienić 200 ml śmietany kremówki na serek mascarpone.

      Usuń
  23. czy studzenie całej tarty w lodówce jest konieczne?

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda rewelacyjnie!:D Zrobię na pewno:) A czy zamiast tych kokosowych wafelków nie możnaby użyć czekoladowych ? nawet takich z czekoladądą. Byłoby bardziej w stylu Bounty a nie Rafaello:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że tak :D Jeśli chcesz wierzch możesz polać rozpuszczoną czekoladą :D

      Usuń
  25. Gdzie można kupić wafelki kokosowe bez czekolady ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym większym sklepie. Ja, użyłam Familijnych Jutrzenki. Możesz też użyć herbatników kokosowych.

      Usuń
  26. Zrobiłam:) Jutro zrobię jeszcze raz bo jest przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Robiłam:) ogólnie bardzo dobram aczkolwiek kolejnym razem zrobię inny spód. Jeśli o mnie chodzi to troszkę za słodka. Spód z ciastek z masą słodki i góra z kremowki i czekolad też. Kolejnym razem zrobię spód z mniej słodkich ciastek, żeby smak się zrównoważył.

    OdpowiedzUsuń
  28. Masa się zważyła......

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy może być jedna czekolada biała,a a druga kokosowo-orzechowa? :)

    OdpowiedzUsuń
  30. A czy może być jedna czekolada biała, a druga kokosowo- orzechowa? :) Myślisz, że pasuje takie połączenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie pasuje. Polecam wykorzystać białą czekoladę.

      Usuń
  31. Mam blachę 30cm jakby to miało się rozłożyć na składniki?

    OdpowiedzUsuń
  32. Palicha
    Jeśli chodzi o spod to zawsze staram się wyliczyć cm2 z blachy w przepisie, potem tę, w której chciałabym zrobić sama, jeśli w twojej blaszce wychodzi mniej, to przemnóż i tak do skutku.:D
    Jeśli chodzi o krem to już dla nieco bardziej zaawansowanych cm3. Polecam, prosta sprawa, zero waste, wszystko w blasze ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam, a zamiast wafelków można by użyć ciastek typu Digestive?

    OdpowiedzUsuń
  34. Jest mega pyszna, ale mam problem bo za pierwszym wyszła idealna, za drugim już trochę się coś z masą stało, a teraz za trzecim to już się mega zważyła. Przestudziłam czekoladę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekolada musiała być za ciepła albo za zimna.

      Usuń

Prześlij komentarz

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Popularne posty z tego bloga

Nalewka świąteczna

                 Święta tuż, tuż. Prezenty spakowane, pierniczki upieczone, menu świąteczne zaplanowane, bigos niedługo będzie się robił, fryzjer odwiedzony a ubieranie choinki zostawię moim chłopakom. Fajnym uwieńczeniem tych wszystkich przygotowań może być kieliszek bardzo smacznej nalewki z pomarańczami, cynamonem, wanilią i goździkami. Nalewka może też stanowić bardzo fajny prezent. Do świąt zostało jeszcze kilka dni więc zachęcam do przygotowania nalewki świątecznej.  Pozdrawiam Ola. Składniki: 6 pomarańczy  200 g cukru  1 laska wanilii 1 kora cynamonu  4 goździki 250-300 ml wódki  300 ml wody               Pomarańcze umyć, sparzyć wrzątkiem, zetrzeć skórkę (bez białej części) i wycisnąć sok. Do garnka wlać sok, wodę, dodać skórkę, cukier, przełamaną korę cynamonu, laskę wanilii i goździki. Doprowadzić do wrzenia i gotować 10 minut. Zdjąć z ognia. Do soku wlać wódkę. Ilość wódki zależy od nas, jeśli lubimy mocniejsze smaki dodajmy 300 ml jeśli lubimy słabsze do

Ciasto z płatkami owsianymi i jogurtem naturalnym

      Jedno z fajniejszych ciast jakie udało mi się upiec. Kruchy, lekko rozpadający się spód wykonany z płatków owsianych i kakao. A masa to połączenie białek, jogurtu i wiórków kokosowych. Szybkie w przygotowaniu, boskie w smaku a do tego niewielka ilość kalorii. Warte grzechu, polecam :D Składniki:  Masa z płatków: 2 szklanki płatków owsianych  1/2 szklanki cukru trzcinowego  3 łyżki kakao  1/2 szklanki oleju  3 żółtka  szczypta soli  Masa jogurtowa: 3 białka  1/2 szklanki cukru  400 ml jogurtu naturalnego  2 łyżki mąki ziemniaczanej  150 g wiórków kokosowych  1 łyżeczka proszku do pieczenia  Foremka: 26x21 cm, wyłożona pergaminem         Masa z płatków: wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Masa jogurtowa: Ubijamy białka na sztywno, cały czas ubijając wsypujemy pomalutku, partiami cukier i ubijamy do momentu jego rozpuszczenia. Masa powinna być sztywna, lśniąca a pod palcami nie możemy wyczuwać grudek. Do białek dodajemy mąkę i miksujemy ok

Gozleme ze szpinakiem i fetą

      Gozleme to bardzo popularne tureckie chlebki. Na rozwałkowane ciasto nakłada się ulubione nadzienie mięsne albo warzywne następnie podsmaża się je na patelni.Bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Przypomina trochę taką zamkniętą pizzę. Mi, najlepiej smakuje wersja ze szpinakiem podana z sosem czosnkowym. Składniki: 350 g mąki chlebowej  1 łyżeczka soli  1 łyżeczka cukru  220 ml letniej wody  4 g drożdży suszonych albo 20 g świeżych   Nadzienie: 300 g świeżego szpinaku  2 ząbki czosnku  około 50-80 g sera fata  sól, pieprz  łyżka masła i oleju do smażenia           Nadzienie: Opłucz szpinak i usuń grube łodyżki. Podsmaż na maśle i oleju. Dodaj drobno pokrojony czosnek, dopraw pieprzem z solą nie przesadzaj bo feta jest słona. Przestudź.         Wszystkie składniki ciasta (przy użyciu suszonych drożdży) włóż do miski, wymieszaj drewnianą łyżką a następnie zagnieć. Ciasto powinno delikatnie przyklejać się do rąk, nie powinno być twarde. Jeśli używasz