13.11.2014

Ciasto marchewkowe z mąki gryczanej






       Chwile mnie nie było, ale jestem już z powrotem z przepysznym ciastem marchewkowym. Jest zdecydowanie smaczniejsze od tego pieczonego z mąki pszennej. Moim zdaniem mąka gryczana bardziej podkreśla korzenny smak ciasta i nadaje mu charakteru. Ciasto jest puszyste, nie jest zbite ani gliniaste. Polecam jest przepyszne i spodziewajcie się większej ilości przepisów z wykorzystaniem mąki gryczanej :D



Składniki: 
  • 340 g cukru 
  • 2 jajka 
  • 250 ml oleju 
  • 335 g mąki gryczanej 
  • 2 łyżeczki sody 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • 3 łyżki powideł
  • 350 g startej marchewki na dużych oczkach (2-3 sztuki)
Polewa:
  • 100 g gorzkiej czekolady 
  • 4 łyżki mleka 
  • szczypta soli 
  • 1 łyżka cukru pudru 

Foremka dowolna tortownica 24 cm albo keksówka


      W misce mieszamy mąkę z proszkiem, sodą i cynamonem. Ubijamy jajka, gdy będą już lekko podbite wsypujemy cukier i ubijamy aż zrobią się białe a pod palcami nie będziemy wyczuwać grudek cukru. Następnie cienkim strumykiem wlewamy olej i dorzucamy powidła, miksujemy do połączenia.Delikatnie mieszając wsypujemy mąkę a na koniec dodajemy marchewkę. Całość przekładamy do foremki i pieczemy w 180*C do suchego patyczka około 45-50 minut.
 Polewa: Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki, wrzucamy do miski z pozostałymi składnikami  i ustawiamy ją nad garnkiem z gotującą się woda, mieszamy do rozpuszczenia.Po lekkim przestudzeniu polewamy ciasto. Dodatkowo wierzch możemy posypać wiórkami kokosowymi albo drobno pokrojonymi orzechami.






Źródło gazeta Piękno & Pasje 

28 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo fajnie,szczególnie polewa przykuwa moją uwagę,bo ładnie się błyszczy,co rzadko się zdaża w domowych warunkach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę je zrobić, nie wiem czy nie dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Olu wpadam na kawkę. Uwielbiam ciasta marchewkowe. Ale mąki gryczanej nigdy nie dodawałam. Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też ostatnio piekłam z gryczaną:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda oszałamiająco! Uwielbiam marchew :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm świetnie marchewkowe! Zapisuję, na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię mąkę gryczaną, bo jest niesamowicie wdzięczna w użyciu; D A Twoje ciacho wygląda świetnie!: )

    OdpowiedzUsuń
  9. Palce lizać!!! Cudnie wygląda. A w ogóle dodałaś najlepsze składniki, więc nie mogło wyjść inaczej jak tylko wspaniałe ciasto. Wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo polubiłam mąkę gryczaną, więc przepis z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo lubię warzywne ciasta, choć nigdy nie piekłam nic na mące gryczanej, bardzo jestem ciekawa smaku
    u mnie ostatnio kilka razy pojawiło się buraczane i muszę przyznać, że mnie urzekło

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda niesamowicie, niestety ostatnia próba upieczenia ciasta marchewkowego z mąk bezglutenowych ukończyła się konsumowaniem ciasta gliny... ale ciągle bardzo dobrego :)
    Nasz piekarnik nie lubi tego rodzaju wypieków :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Wooooow, ten marchewkowiec wygląda bosko :-) oblizuję się ze smakiem :-D

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię mąkę gryczaną bo jest bardzo wyrazista. Przyznam, że do ciast jeszcze jej nie używałam.

    OdpowiedzUsuń
  15. ciasto marchewkowe to jedno z naszych ulubionych, chętnie taką wersję upieczemy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie miałam okazji korzystać z mąki gryczanej-jej cena mnie przerasta.. :(
    Ale marchewkowe wygląda idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy przepis, z mąki gryczanej jeszcze nic nie piekłam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super ciacho! I jakie zdrowe! :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Marchewkowe w święta musi być! :D A że gryczaną mąkę też akurat mam to będzie z gryczanej :D

    OdpowiedzUsuń
  20. To ciasto wygląda tak...szlachetnie, gryka z pewnością nadaje świetny posmak

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda bardzoo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne :) a że z mąki gryczanej dodatkowo u mnie plusuje! Takie ciacho, które można jeść bez wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda pięknie! Teraz tylko muszę poszukać mąki gryczanej....

    OdpowiedzUsuń
  24. Szukam zamiennika mąki pszennej na wielkanocnego baranka i chyba właśnie znalazłam :) Twoje ciasto wygląda i "brzmi" bardzo apetycznie! Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrym zamiennikiem mąki pszennej jest mąka orkiszowa. Ciesze się że ciasto ci się spodobało i wcale się nie dziwię bo jest pyszne :D

      Usuń
  25. super przepis, juz kilka razy uzywany!! polecam, ciasto jes hitem! ja dodaje troche wiecej powideł i kardamon, wychodzi pysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Strasznie dużo cukru. Czy ktoś próbował dodać mniej cukru, czy to będzie miało wpływ na konsystencję ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie będzie możesz dodać połowę

      Usuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...