13.08.2015

Ciasto z brzoskwiniami i nutką amaretto






    Połączenie kruchego ciasta z kawą, brzoskwiniami i podchmielonymi ciasteczkami amaretti było i jest strzałem w 10! :D  Mniami




Składniki:

  • 200 g zimnego masła 
  • 300 g mąki 
  • 180 g mielonego cukru trzcinowego 
  • 100 g bułki tartej 
  • 60 g jogurtu greckiego albo śmietany 
  • 2 łyżki kakao 
  • 1/2 łyżki kawy rozpuszczalnej 
  • szczypta soli 
  • 5 brzoskwiń 
  • 80 g ciasteczek amaretti 
  • około 80 ml likieru amaretti 

Tortownica 24 cm 
   


       Na stolnicę wysyp mąkę, bułkę, kakao, cukier, kawę i sól. Dodaj masło pokrojone w kostkę i rozetrzyj całość palcami. Dołóż jogurt i jeszcze raz wymieszaj. Ciasto powinno mieć konsystencję mokrego piasku tak jak na kruszonkę. ¾ ciasta wyłóż na dno foremki i delikatnie dociśnij. Na cieście ułóż obrane i pokrojone brzoskwinie. Ciasteczka zamocz w likierze i ułóż na brzoskwiniach. Na wierzchu posyp resztą ciasta.  Piecz 35 minut w 180*C.





Przepis opracowany do letniego wydania Food Culture 

13 komentarzy:

  1. Nasza młodsza siostra uwielbia te ciasteczka więc ciacho byłoby dla niej strzałem w 10! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Wygląda genialnie, poproszę kawałeczek, hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ciacho, wpraszam się na kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki dziwaczny kształt! Ale na pewno było pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam brzoskwinie i niedojedzoną paczkę amaretti, chyba się zainspiruję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ale to bosko wygląda! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne..., mniam, ale bym takie jadła i jadła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne musi być to ciasto. Super połączenie mniam ....

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealne dla mnie, wszystko co uwielbiam. Zapisuję sobie przepis, na 100% go wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachwycił mnie wygląd tego ciasta! :) a smak musi być bardzo ciekawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały wypiek! Ja wczoraj też piekłam ciasto z brzoskwiniami, wyszło cudowne;)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich i życzę samych smacznych chwil.
Ola

Wersja do druku

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...